Control de gastos en relación cos desprazamentos oficiais dos Altos Cargos

A Comisión Permanente, na súa reunión do 19 de xaneiro de 2023, aprobou as Normas sobre indemnizacións por motivos de servizo por viaxes e gastos de carácter protocolario ou representativo con cargo ao orzamento do Consello Xeral do Poder Xudicial que teñen a súa orixe nas normas de Actualización do réxime de control de xestión e transparencia do Consello Xeral do Poder Xudicial, aprobadas por acordo do Pleno do 28 de xuño de 2012.

Na mesma Comisión Permanente acordouse delegar na Comisión de Asuntos Económicos as competencias en materia de autorización de comisións de servizo ou de viaxe en territorio nacional (agás de asistencias a Pleno) a comisións legais, a grupos de traballo formalmente constituídos, a foros e observatorios nos que o Consello estea representado, a actos oficiais organizados polo Consello ou con presenza oficial do Consello e a tomas de posesión de maxistrados/as do Tribunal Supremo e de presidentes/as dos tribunais superiores de xustiza, de conformidade co establecido no artigo 13.1.da Lei 30/1992, do 26 de novembro, do Réxime Xurídico das Administracións Públicas e do Procedemento Administrativo Común.

Nas normas aprobadas pola Comisión Permanente regúlase o sistema de control de gastos, para os seus Altos Cargos, nos seguintes termos:

1.1 Réxime de viaxes oficiais

1.1.1 Autorizacións

O Presidente, os Vogais calquera que sexa a Comisión á que pertenzan e o Secretario Xeral (Altos Cargos), para a realización das viaxes oficiais estarán sometidos ao seguinte réxime de autorizacións:

a) Asistencia ao Pleno, á Comisión Disciplinaria, á Comisión de Asuntos Económicos, á Comisión de Igualdade e á Comisión Permanente en funcións de Cualificación.
A autorización da comisión de servizo ou de viaxe entenderase concedida coa convocatoria das reunións correspondentes.
b) Grupos de traballo formalmente constituídos, foros e observatorios nos que o Consello estea representado, actos oficiais organizados polo Consello e actos con presenza oficial do Consello.
A autorización da comisión de servizo ou de viaxe entenderase concedida coa convocatoria das reunións correspondentes.
c) Asistencias a tomas de posesión de Maxistrados do Tribunal Supremo e de Presidentes dos Tribunais Superiores de Xustiza.
A autorización da comisión de servizo ou de viaxe entenderase concedida coa convocatoria da toma de posesión.
d) Outras actividades en territorio nacional.
A autorización da comisión de servizo ou de viaxe deberá ser concedida pola Comisión de Asuntos Económicos, agás que por razóns de urxencia non fose posible a autorización en prazo. Neste último caso será autorizada polo Presidente da Comisión de Asuntos Económicos.
No caso de viaxes do Presidente da Comisión de Asuntos Económicos, as autorizacións por razóns de urxencia serán competencia do Presidente do Consello.
Les sol·licituds d'autorització de comissió de servei o viatge en territori nacional dels Alts Càrrecs hauran de cursar-se amb la deguda antelació a través de la Comissió d'Afers Econòmics, enviant un correu electrònic a cae@cgpj.es.
O Presidente da Comisión de Asuntos Económicos, ou no seu caso o Presidente do Consello, dará conta á citada Comisión das autorizacións tramitadas por razóns de urxencia.
e) Actividades fóra do territorio nacional.
A Comisión Permanente aprobará a efectos económicos a autorización da comisión de servizo ou de viaxe fóra do territorio nacional.

1.1.2 Comunicacións

Os desprazamentos para asistir a grupos de traballo formalmente constituídos, a foros e observatorios nos que estea representado o Consello, a actos oficiais organizados polo Consello ou coa presenza oficial do Consello (1.1.1.b) e ás investiduras de maxistrados do Tribunal Supremo e os presidentes dos Tribunais Superiores de Xustiza (1.1.1.c), comunicaranse a través da Comisión de Asuntos Económicos , enviando un correo electrónico a cae@cgpj.es, con carácter previo ao desprazamento, para o único propósito de incluír a información na axenda da Comisión de Asuntos Económicos e no Portal de transparencia (modelo 8). 

1.1.3 Transparencia das autorizacións e das comunicacións

Os Altos Cargos do Consello deberán indicar, nas súas solicitudes de autorización e nas súas comunicacións, o lugar, data e finalidade das súas viaxes oficiais.
As autorizacións e as comunicacións reflectiranse no portal de transparencia do Consello, mediante a publicación da orde do día e das actas da Comisión de Asuntos Económicos e da Comisión Permanente, así como a través da publicación trimestral da relación das viaxes realizadas polos Altos Cargos do Consello.
As autorizacións e as comunicacións serán necesarias para a tramitación da liquidación da viaxe.

 

1.2 Xustificación de gastos de viaxe

Cando os/as Altos Cargos do Consello realicen, en territorio nacional, algunha das funcións que, de acordo co Real Decreto 462/2002 do 24 de maio sobre indemnizacións por razón do servizo, dan dereito a indemnización, serán resarcidos conforme o réxime xeral de Axudas de custo, coas limitacións e restricións que se indican a continuación.

Serán aplicables nestes casos as dietas e manutención correspondentes ao grupo 1

Grupo

Aloxamento

Manutención

Total

Altos Cargos

120,00

53,34

173,34

Para cubrir o formulario correspondente, cando se trate de viaxes dentro do territorio nacional, farase constar necesariamente, na liquidación de gastos, a autorización ou comunicación da viaxe (apartado 1.1.3 das normas), a actividade concreta da viaxe oficial relacionada co cargo e as funcións, ademais do destino, itinerario, datas e horarios de saída e regreso.
Os días de desprazamento, agás causa xustificada, comprenderán os de realización da actividade máis os días anterior e posterior, se fosen necesarios para os efectos do desprazamento ou do desenvolvemento da actividade.
Para os mesmos efectos, cando se trate dunha viaxe ao estranxeiro, será necesaria a autorización previa da comisión de servizo ou de viaxe da Comisión Permanente na que constarán as condicións para os desprazamentos e o orzamento correspondente, debendo reflectirse igualmente na liquidación de gastos o destino, itinerario, datas e horarios de saída e regreso, os cales deberán corresponderse cos autorizados pola Comisión Permanente, salvo emerxencia ou imprevisto xustificados que deberán ser valorados pola devandita Comisión.

1.3 Residencia familiar

Residencia familiar en termo municipal distinto ao de destino: Para garantir a igualdade de todos os/as Vogais con independencia da súa residencia e dada a temporalidade do cargo, en aplicación do Real Decreto 462/2002, do 24 de maio, os/as Altos Cargos terán dereito a ser resarcidos dos gastos de desprazamento xerados como consecuencia do mantemento da residencia familiar en municipio distinto ao destino. Estes desprazamentos limitaranse a unha viaxe de ida e volta á semana e os festivos ou períodos vacacionais, agás circunstancia excepcional debidamente xustificada. Na correspondente liquidación de gastos farase constar que o motivo destas viaxes é o desprazamento á Residencia Familiar.

1.4 Clase das viaxes

As viaxes aéreas dos altos cargos do Consello acolleranse á tarifa máis económica adecuada á actividade en cuestión, podendo utilizar a clase turista superior exclusivamente en viaxes de máis de tres horas ou cando non haxa billetes dispoñibles nesta categoría; neste caso, deberá presentar xustificación da axencia de viaxes ao pagar a viaxe.

Os desprazamentos en AVE faranse en tarifa turística, podendo utilizar a clase turista superior cando non haxa billetes dispoñibles nesa categoría; neste caso, deberá presentar xustificación da axencia de viaxes ao pagar a viaxe. As actividades planificaranse con tempo suficiente e, en todo caso, deberán aproveitar as tarifas máis económicas posibles.

1.5 Viaxes con asistencia do persoal do Consello

A necesidade dos/as Altos Cargos de viaxar con cargo ao orzamento do Consello, asistidos por persoal ao servizo deste, ten que estar expresamente xustificada na documentación do expediente con referencia explícita ás concretas actividades a realizar polo devandito persoal. Nestes casos, os/as Altos Cargos deben viaxar asistidos polo persoal do Consello imprescindible e tan só cando o desprazamento do devandito persoal sexa estritamente necesario para o desempeño da concreta actividade que motiva o seu desprazamento.

1.6 Gastos de carácter protocolario ou representativo dos Altos Cargos

Son os gastos que se produzan como consecuencia dos actos de protocolo e representación que os/as Altos Cargos do Consello teñan necesidade de realizar no desempeño das súas funcións, tanto no territorio nacional como no estranxeiro, sempre que os devanditos gastos redunden en beneficio ou utilidade da Administración de Xustiza e para os que non existan créditos específicos noutros conceptos.
Os/as Altos Cargos do Consello deberán describir o obxecto do gasto que sirva de xustificación e unha referencia ao cargo ou profesión da persoa ou persoas que o orixinan (membro ou alto cargo do goberno, parlamentario, autoridade xudicial, local, de organismo constitucional ou similar). E iso co fin de determinar que os gastos foron realizados efectivamente con fins protocolarios ou representativos e que se axustan ás actividades propias deste Órgano.
Cando os gastos de carácter protocolario ou representativo teñan lugar durante unha das viaxes a que se refire o apartado anterior, liquidaranse de forma conxunta cos de desprazamento, aloxamento e manutención que, no seu caso, se teñan orixinado.

 

1.7 Anticipos

Os/as Altos Cargos do Consello, sempre que realicen viaxes oficiais por conta do Consello ou deban realizar un gasto en concepto de “atencións protocolarias e representativas”, poderán solicitar un anticipo á Xerencia do Consello polo importe aproximado dos gastos de manutención, aloxamento e desprazamento que puidesen corresponderlles, cumprindo as seguintes esixencias :

- Presentar por escrito o modelo II (Anticipo Viaxe Oficial), cun mínimo de 24 horas de antelación á súa dispoñibilidade, se a viaxe se realiza no territorio nacional ou se, sendo ao estranxeiro, a moeda solicitada fose o euro.
- Presentar o modelo III se a viaxe se desenvolve en territorio estranxeiro e o anticipo se solicita noutra divisa. Se a divisa solicitada fose o dólar, o anticipo deberase presentar cun mínimo de 24 horas de antelación á súa dispoñibilidade. No caso de que se solicitasen outras divisas distintas do dólar, a petición deberase facer cun mínimo de 48 horas, utilizando así mesmo o modelo III.
- Liquidar os gastos xerados, unha vez finalizada a viaxe ou efectuado o gasto protocolario para o que se pediu o anticipo, nun prazo máximo de dez días hábiles que comezará a contar desde a terminación da viaxe.

O importe anticipado descontarase da cantidade total a pagar ao interesado/a que resulte despois de efectuar a liquidación de gastos.
Se se tivesen que reintegrar cartos do anticipo, poderase optar entre reintegralos en efectivo, nun cheque a nome do Consello, ou mediante transferencia bancaria para a conta do Consello, sen que se poidan solicitar novos anticipos mentres non sexan reintegrados no seu caso os saldos resultantes de liquidacións de gastos realizadas. 

1.8 Liquidación de gastos

Cando se realicen viaxes oficiais con dereito a indemnizacións, as liquidacións correspondentes deberán presentarse nos primeiros dez días do mes seguinte despois de realizado o gasto, xunto co resumo mensual das liquidacións (modelo 4.3 e, se é o caso, modelo 4.4 ).

Cubrirase un formulario único por viaxe (modelo 1.1), onde se detallarán os documentos xustificativos dos gastos de viaxe, aloxamento e manutención ocasionados e, xunto con todos os documentos xustificativos escaneados do gasto (facturas, billetes, tarxetas de embarque, tiques e outra documentación), prepararase e asinarase electronicamente un só PDF. Este PDF tamén irá acompañado das facturas da axencia de viaxes. Tanto o modelo 4.3 como todos os PDF asinados de cada unha das liquidacións enviaranse ao correo electrónico Gerencia.dietas.vocalias@cgpj.es.

Se durante a viaxe se produciron gastos de hostalería representativos, os formularios 1.1 e 4.1 liquidaranse conxuntamente.

Cando só se liquiden os gastos de atencións protocolarias ou representativas, deberá cubrirse o modelo 4.1, e xunto coas facturas dixitalizadas prepararase un único PDF que se asinará electronicamente e se enviará ao correo electrónico Gerencia.dietas.vocalias@cgpj.es no que a Dirección recibe esta documentación.

As facturas dixitalizadas que provocaron o gasto deberán cumprir os requisitos establecidos pola normativa vixente.

Toda a documentación orixinal, facturas, billetes, tarxetas de embarque, tiques e demais documentación que xustifique o gasto deberá conservarse durante catro anos, a disposición do Concello no caso de que sexa necesaria unha verificación.

Cando houbo variacións nas actividades programadas como consecuencia de causas sobrevidas que deron lugar a gastos derivados de cambios de billetes ou cancelacións con gastos, tamén deberán reflectirse no formulario de indemnizacións (modelo 1.1, sección Observacións), que sempre se presentará, aínda que non haxa gastos persoais.

1.8.1 - Locomoción

Cando se realice un desprazamento por conta do Consello, deberase cubrir o modelo I onde ten que constar o día e a hora tanto de saída como de chegada, itinerario, destino e motivo da viaxe.

No caso de empregar os servizos das empresas de transporte por servizos asociados ao uso das salas de autoridades ou outros posibles custos de transporte (servizo oficial de vehículos do parque móbil, empresa de alugueiro de vehículos con condutor, etc.), deberá incorporarse escaneada a factura correspondente. Se no momento de presentar a liquidación da viaxe faltase algunha factura da sala de autoridades ou do parque móbil, rexistrarase na folla de resumo mensual, aclarando que proba non se achega porque non está dispoñible.

Os billetes ou tarxetas de embarque e a factura deberán presentarse dixitalizados, aínda que a viaxe se concertase coa axencia de viaxes do Consello e, polo tanto, o interesado non pagase o importe da mesma.
No caso de perda ou extravío dalgún billete ou tarxeta de embarque, o Alto Cargo deberá asinar unha declaración responsable onde exprese tal circunstancia.
Aboaranse tamén os gastos de taxi ou aparcamento e demais gastos a que fai referencia o RD 462/2002, estritamente relacionados coa viaxe oficial e sempre xustificados con facturas ou recibos orixinais.
As facturas, tíckets electrónicos e demais documentos probatorios da realización do gasto deberán cumprir os requisitos previstos na normativa vixente.

1.8.2 Gastos de aloxamento, manutención e outros gastos

Aloxamento

Abonarase a totalidade do importe do aloxamento e demais gastos a que fai referencia o RD 462/2002 estritamente relacionados coa viaxe oficial e sempre xustificados con facturas ou recibos orixinais a nome do interesado, ata o límite máximo diario, en territorio nacional, do importe establecido no apartado 1.2 destas normas. Cando o desprazamento sexa fóra do territorio nacional aboarase a cantidade que aprobe a Comisión Permanente ao autorizar a viaxe. En calquera caso, o aloxamento limitarase aos días de realización da actividade, máis o anterior e posterior, se fosen necesarios para os efectos do desprazamento ou do desenvolvemento da actividade.

Extraordinariamente, cando a contía do aloxamento sexa maior, previa solicitude e xustificación do alto cargo, o secretario xeral poderá autorizar a devandita cantidade superior á establecida.

Manutención

Aboarase o importe dos gastos de manutención, conforme o que establece para o grupo 1 o RD 462/2002, na actualidade fixado en 53,34 euros por día completo (Anexo II do RD 462/2002) liquidándose conforme os criterios previstos no artigo 12 do referido RD.

No caso de invitacións oficiais (xantar ou cea), rexistraranse no modelo 1.1, sección Observacións e no resumo mensual.

Preséntase a continuación a relación de viaxes realizadas polos Altos Cargos do Consello segundo o seu obxecto. A relación de viaxes, que se actualizará trimestralmente, distingue os relativos á asistencia a Pleno e Comisións dos que teñen diferente obxecto:

Desprazamentos liquidados durante o exercicio 2014

Desprazamentos liquidados durante o exercicio 2015

Desprazamentos liquidados durante o exercicio 2016

Desprazamentos liquidados durante o exercicio 2017

Desprazamentos liquidados durante o exercicio 2018

Desprazamentos liquidados durante o exercicio 2019

Desprazamentos liquidados durante o exercicio 2020

Desprazamentos liquidados durante o exercicio 2021

Desprazamentos liquidados durante o exercicio 2022

Desprazamentos liquidados durante o exercicio 2023