Introducció

Aquest apartat té com a finalitat difondre l’activitat contractual del Consell General del Poder Judicial, tot assegurant la transparència i l’accés públic a la informació relativa a l’activitat esmentada, d’acord amb el que estableixen l’article 63 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l’ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014, i l’article 8.1.a) de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

L’article 639 de la Llei orgànica 6/1985, d’1 de juliol, del Poder Judicial estableix que:

  1. El Consell General del Poder Judicial pot celebrar els contractes que siguin necessaris per a l’exercici adequat de les seves atribucions, amb subjecció a la legislació de contractes del sector públic.
  2. L’òrgan de contractació serà la Comissió Permanent, que haurà de mantenir informat el Ple dels contractes que se celebrin.

La Comissió Permanent del Consell, en la seva reunió del dia 26 de març de 2014, va acordar:

  1. Deixar sense efecte l’acord de delegació de competències en matèria de contractació pres a la reunió de la Comissió Permanent de 15 de gener de 2014 i publicat al Butlletí Oficial de l’Estat número 16, de 18 de gener de 2014.
  2. Delegar en el secretari general del Consell General del Poder Judicial les funcions d’òrgan de contractació del Consell, a excepció dels procediments de contractació de serveis directes a la carrera judicial de caràcter tecnològic i els bibliogràfics.
  3. Delegar en el director del Gabinet Tècnic del Consell les funcions d’òrgan de contractació del Consell en els procediments de contractació de serveis directes a la carrera judicial de caràcter tecnològic i els bibliogràfics.

D’altra banda, en la seva reunió de 28 de gener de 2014, la Comissió Permanent va acordar delegar en el secretari general l’autorització de les despeses l’import de les quals no superi els 75.000 euros. No obstant això, el secretari general podrà elevar a la Comissió Permanent l’autorització de les despeses esmentades quan, tenint en compte la seva naturalesa, ho consideri oportú.

En darrer lloc, per acord de la Secretaria General de 18 desembre 2020 (BOE núm. 337, de 26 de desembre) s’ha establert la composició de la Mesa de Contractació del Consell.

Perfil de contractant

L’accés als expedients de contractació tramitats pel Consell mitjançant procediments negociats i oberts es realitza a través de la Plataforma de Contractació del Sector Públic, el punt únic d’informació de la contractació pública de l’Estat i node central d’intercanvi d’informació de contractació, que serveix com a “plaça de mercat” per a la concurrència de compradors del sector públic i licitadors (veure “Perfil de contractant”).

Contractació menor

Els contractes menors podran adjudicar-se directament a qualsevol empresari amb capacitat d’obrar i que disposi de l’habilitació professional necessària per realitzar la prestació, complint les normes establertes a l’article 118 Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic.

Es consideren contractes menors els contractes d’un valor estimat inferior a 40.000 euros, quan es tracti de contractes d’obres, o a 15.000 euros, quan es tracti de contractes de subministrament o de serveis, sense perjudici del que disposa l’article 229 en relació amb les obres, els serveis i els subministraments centralitzats en l’àmbit estatal.

En els contractes menors definits a l’article 118 Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, la tramitació de l’expedient exigeix l’informe de l’òrgan de contractació que motivi la necessitat del contracte. Així mateix, es requereix l’aprovació de la despesa i la incorporació a aquest de la factura corresponent, que ha de reunir els requisits que estableixin les normes de desplegament d’aquesta Llei. En el contracte menor d’obres s’ha d’afegir, a més, el pressupost de les obres, sense perjudici que hi hagi d’haver el projecte corresponent quan ho requereixin normes específiques.

En l’expedient s’ha de justificar que no s’està alterant l’objecte del contracte per evitar l’aplicació de les regles generals de contractació, i que el contractista no ha subscrit més contractes menors que, individualment o conjuntament, superin la xifra que consta a l’apartat primer d’aquest article. L’òrgan de contractació ha de comprovar el compliment d’aquesta regla. En queden exclosos els supòsits enquadrats a l’article 168.a).2n Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic

Els contractes menors s’han de publicar en la forma que preveu l’article 63.4  Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic.

Contractació centralitzada de béns i serveis

En la contractació centralitzada de béns i serveis el Consell General del Poder Judicial no actua com a òrgan de contractació, sinó com a mer peticionari. S’ocupa únicament de la recepció i el pagament dels béns o serveis declarats de contractació centralitzada que li són subministrats. És la Direcció General de Racionalització i Centralització de la Contractació del Ministeri d’Hisenda qui, sobre la base de la petició formulada pel Consell, formalitza els contractes directament amb els adjudicataris dels acords marc celebrats per aquesta.

Contractes, pròrrogues i modificats formalitzats

Aquest apartat conté una còpia dels contractes formalitzats en l’exercici actual pel Consell General del Poder Judicial i de les formalitzacions de pròrrogues i modificats de contractes autoritzats per l’òrgan de contractació durant l’exercici actual. No s’inclou la contractació menor, que no és objecte de formalització. Els contractes inclouen els plecs de clàusules administratives particulars i de prescripcions tècniques pels quals s’ha regit el procediment corresponent.

Actes de la Mesa de Contractació

Sota aquest títol es recull una còpia de les actes de les reunions que celebra la Mesa de Contractació del Consell, l’última composició de la qual és la recollida en l’Acord de 25 septembre 2023 (BOE núm. 237, de 4 d'octubre de 2023). Les actes es reprodueixen sense incloure els annexos.