Irakaskuntza orokorra

Hasierako prestakuntza-aldiak bigarren fasearekin jarraituko du. Aldi horretan praktikak egingo dira Lehen Auzialdiko Epaitegietan eta Instrukzioko Epaitegietan – edo hala badagokio jurisdikzio bakarreko epaitegietan - aurrez izendatutako Magistratu Tutoreen ikuskapen zuzen eta pertsonalaren pean. Bigarren fase horretan, epaitegietako eguneroko dinamikan erabat txertatuta, praktiketan ari diren epaileek prestakuntza osatzen dute hasierako aurrez aurreko prestakuntzako lehen urtean jasotako ezagutza teoriko-praktikoen aplikazioaren bitartez.

Honako hauek dira bigarren fasean lortu nahi diren helburuak:

  • Epailea pixkanaka bizitza profesionalean praktiketan parte hartzea.
  • Jarduera profesionalerako beharrezkoak diren ezagutzak eta gaitasun praktikoak sakontzea.
  • Hainbat prozedura kontrolatzea.
  • Ahozko ekintzak zuzentzea.
  • Denbora profesionala eta lan-agendaren denbora kudeatzea.
  • Gainerako eragileekiko harremana.

Ikaslea lau motatako epaitegietatik igarotzen da eta tutore desberdinak dituzte. Praktikaldiko epaiaren jurisdikzio-funtzioetan txertatzea saiatu behar dira.   Aldi bakoitzaren lehen asteetan, tutorearekin behatu, aztertu eta lan egin behar du ikasleak. Gero, bere gain hartuko du tutoreak eskatzen dizkion prozesu jardueren erantzukizuna, haren gainbegiratzean, ebazpenen proiektuak idatziz eta laguntza, ordezkatze eta indartze lanak ematen dituzten organo jurisdikzionalari dagozkion gainerako funtzio guztiak eginez.

Funtsezkoa da zuzeneko eta fasea eta praktiketakoa lotuta egotea, finkatutako eskumen profesionalak eskuratzeko prozesuekin jarraitzeko eta praktikaldian dagoen epailearen txertatze profesional zuzena bermatzeko aukera ematen dute.

Epailearen zereginaren ingurune sozialaren ezagutza indartzeko helburuarekin, zeregin judizialekin zerikusia duten instituzioetarako eta laguntza-erakundeetarako egonaldiak eta jarduerak programatu dira  – Lurraldeko Koordinatzaileen bitartez –.