Comptes anuals, auditories i fiscalització
Comptes anuals
Submissió de l’activitat economicofinancera del CGPJ als principis de legalitat, d’eficiència i d’economia
L’activitat economicofinanceradel CGPJ, com a òrgan constitucional, ha estat i està sotmesa, des de la seva creació i en tot moment, als naturals controls de gestió de qualsevol òrgan de l’Estat i de control intern per part de la Intervenció i, a banda, al control del Tribunal de Comptes, com a òrgan fiscalitzador suprem dels comptes i de l’activitat econòmica de l’Estat.
La Intervenció en el Consell, com a òrgan de control intern, du a terme la fiscalització prèvia dels actes, documents i expedients susceptibles de produir obligacions o drets de contingut econòmic. El punt 3 de l’article 565 de la Llei orgànica 4/2013, de 28 de juny, indica que el control intern de la despesa del Consell General del Poder Judicial l’ha de dur a terme un funcionari que pertanyi al Cos Superior d’Interventors i Auditors de l’Estat, que dependrà funcionalment del Consell General del Poder Judicial, i el control extern, el Tribunal de Comptes.
Les normes generals de contractació i economicofinanceres de l’Estat s’apliquen rigorosament a totes les activitats del Consell. L’article .639, en el seu punt 1, indica que el Consell General del Poder Judicial pot formalitzar els contractes que siguin necessaris per a l’exercici adequat de les seves atribucions, amb subjecció a la legislació de contractes del sector públic.
El Tribunal de Comptes ha fiscalitzat favorablement tots els comptes de liquidació dels seus pressupostos, integrats als Generals de l’Estat, des de la seva creació.
El compte de liquidació del pressupost del Consell General del Poder Judicial de cada exercici el formula, en virtut del que estableixen els articles 87 i 92 del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell General del Poder Judicial de 22 d’abril de 1986, el secretari general.
Compte de Liquidació 2023
El Secretari General, amb data 29-02-2024, va elevar a la Comissió d'Afers Econòmics el Compte de Liquidació del Pressupost de 2023, formulada en virtut del que s'estableix a l'article 92 ROF del Poder Judicial.
La Comissió d'Afers Econòmics, en la seva reunió del dia 06-03-2024, ha examinat la documentació traslladada i ha destacat els següents aspectes, que constitueixen l'informe que eleva a la Comissió Permanent per a la seva posterior recepció al Ple del Consell en virtut de l'article 599.8a de la Llei 6/1985:
1r. El Compte ha modificat el seu format i contingut a partir del que s'estableix en l'Ordre EHA/1037/2010, per la qual s'aprova el Pla General de Comptabilitat Pública.
2n. El contingut del compte proporciona una imatge fidel de l'execució del pressupost.
3r. La informació compleix amb els requisits de claredat, rellevància, fiabilitat i comparabilitat.
4t. S'han respectat els límits de vinculació establerts en les diferents dotacions pressupostàries.
5è. Els crèdits definitius (crèdits inicials més modificacions), van ascendir a 79.907.371,03 euros, i es van reconèixer obligacions per un import de 65.972.931,03 euros, el que suposa un percentatge d'execució del 82,56%.
6è. L'execució del pressupost, distribuïda per capítols, és la que s'indica a continuació:
Capítol pressupostari | Percentatge d'execució sobre crèdits definitius |
1 Despeses de personal | 84,47% |
2 Despeses corrents en béns i serveis | 79,13€ |
4 Transferències corrents (subvencions) | 96,81% |
6 Inversions reals | 82,38% |
8 Actius financers | 43,27% |
TOTAL CAPÍTOLS | 82,56% |
En conseqüència, la Comissió d'Afers Econòmics, en la seva reunió de 06-03-2024, segons el que preveuen els articles 612.3.2a i 599.8a de la Llei 6/1985, d'1 de juliol del Poder Judicial i 87 i 92 del Reglament d'Organització i Funcionament del consell general del Poder Judicial, acorda manifestar la seva conformitat amb el Compte de Liquidació del Pressupost del Consell General del Poder Judicial de 2023, formulada pel Secretari General, i elevar-la a la Comissió Permanent per a la seva posterior remissió al Ple, juntament amb les observacions constitutives de l'informe de la Comissió d'Afers Econòmics.
El Ple del Consell va aprovar el compte en la seva reunió de 21-03-2024
Compte de Liquidació 2022
El Secretari General, amb data 06-03-2023, va elevar a la Comissió d'Afers Econòmics el Compte de Liquidació del Pressupost de 2022, formulada en virtut del que s'estableix a l'article 92 ROF del Poder Judicial.
La Comissió d'Afers Econòmics, en la seva reunió del dia 08-03-2023, ha examinat la documentació traslladada i ha destacat els següents aspectes, que constitueixen l'informe que eleva a la Comissió Permanent per a la seva posterior recepció al Ple del Consell en virtut de l'article 599.8a de la Llei 6/1985:
1r. El Compte ha modificat el seu format i contingut a partir del que s'estableix en l'Ordre EHA/1037/2010, per la qual s'aprova el Pla General de Comptabilitat Pública.
2n. El contingut del compte proporciona una imatge fidel de l'execució del pressupost.
3r. La informació compleix amb els requisits de claredat, rellevància, fiabilitat i comparabilitat.
4t. S'han respectat els límits de vinculació establerts en les diferents dotacions pressupostàries.
5è. Els crèdits definitius (crèdits inicials més modificacions), van ascendir a 77.547.107,42 euros, i es van reconèixer obligacions per un import de 62.199.389,78 euros, el que suposa un percentatge d'execució del 80,21%.
6è. L'execució del pressupost, distribuïda per capítols, és la que s'indica a continuació:
Capítol pressupostari | Percentatge d'execució sobre crèdits definitius |
1 Despeses de personal | 85,47% |
2 Despeses corrents en béns i serveis | 72,22€ |
4 Transferències corrents (subvencions) | 91,22% |
6 Inversions reals | 73,60% |
8 Actius financers | 84,95% |
TOTAL CAPÍTOLS | 80,21% |
En conseqüència, la Comissió d'Afers Econòmics, en la seva reunió de 08-03-2023, segons el que preveuen els articles 612.3.2a i 599.8a de la Llei 6/1985, d'1 de juliol del Poder Judicial i 87 i 92 del Reglament d'Organització i Funcionament del consell general del Poder Judicial, acorda manifestar la seva conformitat amb el Compte de Liquidació del Pressupost del Consell General del Poder Judicial de 2022, formulada pel Secretari General, i elevar-la a la Comissió Permanent per a la seva posterior remissió al Ple, juntament amb les observacions constitutives de l'informe de la Comissió d'Afers Econòmics.
El Ple del Consell va aprovar el compte en la seva reunió de 30 de març de 2023
Compte de Liquidació 2021
El Secretari General, amb data 28-02-2022, va elevar a la Comissió d'Afers Econòmics el Compte de Liquidació del Pressupost de 2021, formulada en virtut del que s'estableix a l'article 92 ROF del Poder Judicial.
La Comissió d'Afers Econòmics, en la seva reunió del dia 02-03-2022, ha examinat la documentació traslladada i ha destacat els següents aspectes, que constitueixen l'informe que eleva a la Comissió Permanent per a la seva posterior recepció al Ple del Consell en virtut de l'article 599.8a de la Llei 6/1985:
1r. El Compte ha modificat el seu format i contingut a partir del que s'estableix en l'Ordre EHA/1037/2010, per la qual s'aprova el Pla General de Comptabilitat Pública.
2n. El contingut del compte proporciona una imatge fidel de l'execució del pressupost.
3r. La informació compleix amb els requisits de claredat, rellevància, fiabilitat i comparabilitat.
4t. S'han respectat els límits de vinculació establerts en les diferents dotacions pressupostàries.
5è. Els crèdits definitius (crèdits inicials més modificacions), van ascendir a 74.406.558,75 euros, i es van reconèixer obligacions per un import de 54.209.376,19 euros, el que suposa un percentatge d'execució del 72,86%.
6è. L'execució del pressupost, distribuïda per capítols, és la que s'indica a continuació:
CAPÍTOL PRESSUPOSTARI PERCENTATGE D'EXECUCIÓ
SOBRE CRÈDITS DEFINITIUS
1 Despeses de personal 82,86%
2 Despeses corrents en béns 57,53%
i serveis
4 Transferències corrents 90,28%
(Subvencions)
6 Inversions reals 66,23%
8 Actius financers 54,73%
TOTAL CAPÍTOLS 72,86%
En conseqüència, la Comissió d'Afers Econòmics, en la seva reunió de 02-03-2022, segons el que preveuen els articles 612.3.2a i 599.8a de la Llei 6/1985, d'1 de juliol del Poder Judicial i 87 i 92 del Reglament d'Organització i Funcionament del consell general del Poder Judicial, acorda manifestar la seva conformitat amb el Compte de Liquidació del Pressupost del Consell General del Poder Judicial de 2021, formulada pel Secretari General, i elevar-la a la Comissió Permanent per a la seva posterior remissió al Ple, juntament amb les observacions constitutives de l'informe de la Comissió d'Afers Econòmics.
El Ple del Consell va aprovar el compte en la seva reunió de 24 de març de 2022.
Compte de Liquidació 2020
El Secretari General, amb data 5 de març de 2021, va elevar a la Comissió d'Afers Econòmics el Compte de Liquidació del Pressupost de 2020, formulada en virtut del que s'estableix a l'article 612.3 2a de la Llei 6/1985, d'1 de juliol del Poder Judicial.
La Comissió d'Afers Econòmics, en la seva reunió del dia 10 de març de 2021, ha examinat la documentació traslladada i ha destacat els següents aspectes, que constitueixen l'informe que eleva a la Comissió Permanent per a la seva posterior recepció al Ple del Consell en virtut de l'article 599.8a de la Llei 6/1985:
1r. El Compte ha modificat el seu format i contingut a partir del que s'estableix en l'Ordre EHA/1037/2010, per la qual s'aprova el Pla General de Comptabilitat Pública.
2n. El contingut del compte proporciona una imatge fidel de l'execució del pressupost.
3r. La informació compleix amb els requisits de claredat, rellevància, fiabilitat i comparabilitat.
4t. S'han respectat els límits de vinculació establerts en les diferents dotacions pressupostàries.
5è. Els crèdits definitius (crèdits inicials més modificacions), van ascendir a 59.464.243,18 euros, i es van reconèixer obligacions per un import de 53.812.817,07 euros, el que suposa un percentatge d'execució del 90,50%.
6è. L'execució del pressupost, distribuïda per capítols, és la que s'indica a continuació:
CAPÍTOL PRESSUPOSTARI PERCENTATGE D'EXECUCIÓ
SOBRE CRÈDITS DEFINITIUS
1 Despeses de personal 97,95%
2 Despeses corrents en béns 79,43%
i serveis
4 Transferències corrents 95,69%
(Subvencions)
6 Inversions reals 75,85%
8 Actius financers 32,45%
TOTAL CAPÍTOLS 90,50%
En conseqüència, la Comissió d'Afers Econòmics, en la seva reunió de 10 de març de 2021, segons el que preveuen els articles 612.3.2a i 599.8a de la Llei 6/1985, d'1 de juliol del Poder Judicial i 87 i 92 del Reglament d'Organització i Funcionament del consell general del Poder Judicial, acorda manifestar la seva conformitat amb el Compte de Liquidació del Pressupost del Consell General del Poder Judicial de 2020, formulada pel Secretari General, i elevar-la a la Comissió Permanent per a la seva posterior remissió al Ple, juntament amb les observacions constitutives de l'informe de la Comissió d'Afers Econòmics.
El Ple del Consell va aprovar el compte en la seva reunió de 25 de març de 2021.
Compte de Liquidació 2019
El Secretari General, el dia 25-06-2020, va elevar a aquesta Comissió d’Afers Econòmics el Compte de Liquidació del Pressupost de 2019, formulada en virtut del que estableix l’article 612.3 2a de la Llei 6/1985.
La Comissió d’Afers Econòmics, en la seva reunió del dia 08-07-2020, va examinar la documentació traslladada, i va destacar els aspectes següents, que constitueixen l’informe que eleva a la Comissió Permanent per a la seva posterior recepció en el Ple del Consell en virtut de l’article 599.8a de la Llei 6/1985:
- El Compte millora el seu contingut en relació amb anys anteriors, modificant o suprimint algunes parts no representatives des del punt de vista comptable. La Comissió aprecia positivament el seu contingut informatiu, i es remet a la memòria elaborada pel secretari general en tots aquells aspectes que són tractats amb detall en aquesta.
- La Comissió constata que en l’execució del Pressupost de 2019 s’han respectat els límits constituïts per les quantitats de les dotacions pressupostàries, en els nivells d’agregació en què els crèdits tenen caràcter vinculant.
- Dels 59.329.236,99 euros a què van pujar els crèdits pressupostaris definitius (crèdits inicials 58.126.140,00, més modificacions 1.203.096,99), com s’indica a la memòria del secretari general, s’han reconegut obligacions per 52.916.672,03 euros, la qual cosa suposa un grau d’execució del 89,19% sobre els crèdits definitius i del 91,04% sobre crèdits inicials.
- Els diferents capítols pressupostaris (1r, 2n, 4t, 6è, 8è), de què consta la secció dels Pressupostos Generals de l’Estat corresponents al Consell (Secció 08) han estat executats el 2019 en els percentatges que s’indiquen en el quadre següent.
En conseqüència, la Comissió d’Afers Econòmics, en la seva reunió de 08-07-2020, ha acordat manifestar la seva conformitat amb el compte de liquidació del pressupost del Consell General del Poder Judicial de 2019, formulat pel secretari general, i la seva elevació a la Comissió Permanent per a la seva posterior remissió al Ple, juntament amb les observacions transcrites, constitutives del seu informe, per a la seva recepció en virtut del que preveu l’article 599.8a de la Llei 6/1985
El Ple del Consell va aprovar el compte en la seva reunió de 28-07-2020
Compte de Liquidació 2018
El Secretari General, el dia 27-06-2019, va elevar a aquesta Comissió d’Afers Econòmics el Compte de Liquidació del Pressupost de 2018, formulada en virtut del que estableix l’article 612.3 2a de la Llei 6/1985.
La Comissió d’Afers Econòmics, en la seva reunió del dia 01-07-2019, va examinar la documentació traslladada, i va destacar els aspectes següents, que constitueixen l’informe que eleva a la Comissió Permanent per a la seva posterior recepció en el Ple del Consell en virtut de l’article 599.8a de la Llei 6/1985:
- El Compte millora el seu contingut en relació amb anys anteriors, modificant o suprimint algunes parts no representatives des del punt de vista comptable. La Comissió aprecia positivament el seu contingut informatiu, i es remet a la memòria elaborada pel secretari general en tots aquells aspectes que són tractats amb detall en aquesta.
- La Comissió constata que en l’execució del Pressupost de 2018 s’han respectat els límits constituïts per les quantitats de les dotacions pressupostàries, en els nivells d’agregació en què els crèdits tenen caràcter vinculant.
- Dels 59.087.479,03 euros a què van pujar els crèdits pressupostaris definitius (crèdits inicials 58.126.140,00, més modificacions 961.339,03), com s’indica a la memòria del secretari general, s’han reconegut obligacions per 48.714.250,61 euros, la qual cosa suposa un grau d’execució del 82,44% sobre els crèdits definitius i del 83,81% sobre crèdits inicials.
- Els diferents capítols pressupostaris (1r, 2n, 4t, 6è, 8è), de què consta la secció dels Pressupostos Generals de l’Estat corresponents al Consell (Secció 08) han estat executats el 2018 en els percentatges que s’indiquen en el quadre següent.
En conseqüència, la Comissió d’Afers Econòmics, en la seva reunió de 01-07-2019, ha acordat manifestar la seva conformitat amb el compte de liquidació del pressupost del Consell General del Poder Judicial de 2018, formulat pel secretari general, i la seva elevació a la Comissió Permanent per a la seva posterior remissió al Ple, juntament amb les observacions transcrites, constitutives del seu informe, per a la seva recepció en virtut del que preveu l’article 599.8a de la Llei 4/2013
El Ple del Consell va aprovar el compte en la seva reunió de 24-07-2019.
Compte de Liquidació 2017
El Secretari General, el dia 04-07-2018, va elevar a aquesta Comissió d’Afers Econòmics el Compte de Liquidació del Pressupost de 2017, formulada en virtut del que estableix l’article 612.3 2a de la Llei 4/2013, de 28 de juny, de reforma del Consell General del Poder Judicial.
La Comissió d’Afers Econòmics, en la seva reunió del dia 09-07-2018, va examinar la documentació traslladada, i va destacar els aspectes següents, que constitueixen l’informe que eleva a la Comissió Permanent per a la seva posterior recepció en el Ple del Consell en virtut de l’article 599.8a de la Llei 4/2013:
- El Compte presenta la mateixa estructura i contingut informatiu que el relatiu a l’exercici pressupostari anterior. La Comissió aprecia positivament el seu contingut informatiu, i es remet a la memòria elaborada pel secretari general en tots aquells aspectes que són tractats amb detall en aquesta.
- La Comissió constata que en l’execució del Pressupost de 2017 s’han respectat els límits constituïts per les quantitats de les dotacions pressupostàries, en els nivells d’agregació en què els crèdits tenen caràcter vinculant.
- Dels 57.517.222,09 euros a què van pujar els crèdits pressupostaris definitius (crèdits inicials 56.274.670,00, més modificacions 1.242.552,09), com s’indica a la memòria del secretari general, s’han reconegut obligacions per 48.600.696,24 euros, la qual cosa suposa un grau d’execució del 84,50% sobre els crèdits definitius i del 86,36% sobre crèdits inicials.
- Els diferents capítols pressupostaris (1r, 2n, 4t, 6è, 8è), de què consta la secció dels Pressupostos Generals de l’Estat corresponents al Consell (Secció 08) han estat executats el 2017 en els percentatges que s’indiquen en el quadre següent.
En conseqüència, la Comissió d’Afers Econòmics, en la seva reunió de 09-07-2018, ha acordat manifestar la seva conformitat amb el compte de liquidació del pressupost del Consell General del Poder Judicial de 2017, formulat pel secretari general, i la seva elevació a la Comissió Permanent per a la seva posterior remissió al Ple, juntament amb les observacions transcrites, constitutives del seu informe, per a la seva recepció en virtut del que preveu l’article 599.8a de la Llei 4/2013
La Comissió Permanent, en la seva reunió de 19-07-2018, ha acordat manifestar la seva conformitat amb el Compte de Liquidació del Pressupost del Consell General del Poder Judicial de 2017, formulat pel secretari general, i remetre’l al Ple.
El Ple del Consell va aprovar el compte en la seva reunió de 24-07-2018.
Compte de Liquidació 2016
El Secretari General, el dia 27-06-2017, va elevar a aquesta Comissió d’Afers Econòmics el Compte de Liquidació del Pressupost de 2016, formulada en virtut del que estableix l’article 612.3 2a de la Llei 4/2013, de 28 de juny, de reforma del Consell General del Poder Judicial.
La Comissió d’Afers Econòmics, en la seva reunió del dia 12-07-2017, va examinar la documentació traslladada, i va destacar els aspectes següents, que constitueixen l’informe que eleva a la Comissió Permanent per a la seva posterior recepció en el Ple del Consell en virtut de l’article 599.8a de la Llei 4/2013:
- El Compte presenta la mateixa estructura i contingut informatiu que el relatiu a l’exercici pressupostari anterior. La Comissió aprecia positivament el seu contingut informatiu, i es remet a la memòria elaborada pel secretari general en tots aquells aspectes que són tractats amb detall en aquesta.
- La Comissió constata que en l’execució del Pressupost de 2016 s’han respectat els límits constituïts per les quantitats de les dotacions pressupostàries, en els nivells d’agregació en què els crèdits tenen caràcter vinculant.
- Dels 56.021.865,19 euros a què van pujar els crèdits pressupostaris definitius (crèdits inicials 54.883.560,00, més modificacions 1.138.305,19), com s’indica a la memòria del secretari general, s’han reconegut obligacions per 46.328.067,67 euros, la qual cosa suposa un grau d’execució del 82,70% sobre els crèdits definitius i del 84,41% sobre crèdits inicials.
- Els diferents capítols pressupostaris (1r, 2n, 4t, 6è, 8è), de què consta la secció dels Pressupostos Generals de l’Estat corresponents al Consell (Secció 08) han estat executats el 2016 en els percentatges que s’indiquen en el quadre següent.
En conseqüència, la Comissió d’Afers Econòmics, en la seva reunió d’12 de juliol de 2017, ha acordat manifestar la seva conformitat amb el compte de liquidació del pressupost del Consell General del Poder Judicial de 2016, formulat pel secretari general, i la seva elevació a la Comissió Permanent per a la seva posterior remissió al Ple, juntament amb les observacions transcrites, constitutives del seu informe, per a la seva recepció en virtut del que preveu l’article 599.8a de la Llei 4/2013
La Comissió Permanent, en la seva reunió de 20-07-2017, ha acordat manifestar la seva conformitat amb el Compte de Liquidació del Pressupost del Consell General del Poder Judicial de 2016, formulat pel secretari general, i remetre’l al Ple.
El Ple del Consell va aprovar el compte en la seva reunió de 26-07-2017.
Compte de Liquidació 2015
El Secretari General, el dia 12-06-2016, va elevar a aquesta Comissió d’Afers Econòmics el Compte de Liquidació del Pressupost de 2015, formulada en virtut del que estableix l’article 612.3 2a de la Llei 4/2013, de 28 de juny, de reforma del Consell General del Poder Judicial.
La Comissió d’Afers Econòmics, en la seva reunió del dia 11-07-2016, va examinar la documentació traslladada, i va destacar els aspectes següents, que constitueixen l’informe que eleva a la Comissió Permanent per a la seva posterior recepció en el Ple del Consell en virtut de l’article 599.8a de la Llei 4/2013:
- El Compte presenta la mateixa estructura i contingut informatiu que el relatiu a l’exercici pressupostari anterior. La Comissió aprecia positivament el seu contingut informatiu, i es remet a la memòria elaborada pel secretari general en tots aquells aspectes que són tractats amb detall en aquesta.
- La Comissió constata que en l’execució del Pressupost de 2015 s’han respectat els límits constituïts per les quantitats de les dotacions pressupostàries, en els nivells d’agregació en què els crèdits tenen caràcter vinculant.
- Dels 55.821.441,93 euros a què van pujar els crèdits pressupostaris definitius (crèdits inicials 54.883.560,00, més modificacions 937.881,93), com s’indica a la memòria del secretari general, s’han reconegut obligacions per 44.052.049,61 euros, la qual cosa suposa un grau d’execució del 78,92% sobre els crèdits definitius i del 80,26% sobre crèdits inicials.
- Els diferents capítols pressupostaris (1r, 2n, 4t, 6è, 8è), de què consta la secció dels Pressupostos Generals de l’Estat corresponents al Consell (Secció 08) han estat executats el 2015 en els percentatges que s’indiquen en el quadre següent:
En conseqüència, la Comissió d’Afers Econòmics, en la seva reunió d’11 de juny de 2016, ha acordat manifestar la seva conformitat amb el compte de liquidació del pressupost del Consell General del Poder Judicial de 2015, formulat pel secretari general, i la seva elevació a la Comissió Permanent per a la seva posterior remissió al Ple, juntament amb les observacions transcrites, constitutives del seu informe, per a la seva recepció en virtut del que preveu l’article 599.8a de la Llei 4/2013.
La Comissió Permanent, en la seva reunió de 14-07-2016, ha acordat manifestar la seva conformitat amb el Compte de Liquidació del Pressupost del Consell General del Poder Judicial de 2015, formulat pel secretari general, i remetre’l al Ple.
El Ple del Consell va aprovar el compte en la seva reunió de 26-07-2016.
Compte de Liquidació 2014
El Secretari General, el dia 12 de juny de 2015, va elevar a aquesta Comissió d’Afers Econòmics el Compte de Liquidació del Pressupost de 2014, formulada en virtut del que estableix l’article 612.3 2a de la Llei 4/2013, de 28 de juny, de reforma del Consell General del Poder Judicial.
La Comissió d’Afers Econòmics, en la seva reunió del dia 16 de juny de 2015, va examinar la documentació traslladada, i va destacar els aspectes següents, que constitueixen l’informe que eleva a la Comissió Permanent per a la seva posterior recepció en el Ple del Consell en virtut de l’article 599.8a de la Llei 4/2013:
- El Compte presenta la mateixa estructura i contingut informatiu que el relatiu a l’exercici pressupostari anterior. La Comissió aprecia positivament el seu contingut informatiu, i es remet a la memòria elaborada pel secretari general en tots aquells aspectes que són tractats amb detall en aquesta.
- La Comissió constata que en l’execució del Pressupost de 2014 s’han respectat els límits constituïts per les quantitats de les dotacions pressupostàries, en els nivells d’agregació en què els crèdits tenen caràcter vinculant.
- Dels 59.355.460,52 euros a què van pujar els crèdits pressupostaris definitius (crèdits inicials 57.955.190,00, més modificacions 1.400.270,52), com s’indica a la memòria del secretari general, s’han reconegut obligacions per 45.639.517,90 euros, la qual cosa suposa un grau d’execució del 76,89% sobre els crèdits definitius i del 78,75% sobre crèdits inicials.
- Els diferents capítols pressupostaris (1r, 2n, 4t, 6è, 8è), de què consta la secció dels Pressupostos Generals de l’Estat corresponents al Consell (Secció 08) han estat executats el 2014 en els percentatges que s’indiquen en el quadre següent:
La Comissió Permanent, en la seva reunió de 16 de juliol de 2015, ha acordat manifestar la seva conformitat amb el Compte de Liquidació del Pressupost del Consell General del Poder Judicial de 2014, formulat pel secretari general, i remetre’l al Ple.
El Ple del Consell va aprovar el compte en la seva reunió de 22 de juliol de 2015.
Compte de liquidació 2013
La Comissió d’Afers Econòmics, en la seva reunió del dia 11 de juliol de 2014, va examinar la documentació traslladada pel secretari general i va destacar els aspectes següents, que van constituir l’informe que va elevar al Ple del Consell, de conformitat amb el que preveu el referit article 87 del Reglament:
- El compte presenta la mateixa estructura i contingut informatiu que el relatiu a exercicis pressupostaris anteriors. La Comissió aprecia positivament el seu contingut informatiu. Es remet a la memòria elaborada pel secretari general en tots aquells aspectes que són tractats amb detall en aquesta.
- La Comissió constata que en l’execució del pressupost de 2013 s’han respectat els límits constituïts per les quanties de les dotacions pressupostàries, en els nivells d’agregació en què els crèdits tenen caràcter vinculant.
- Dels 65.122.953,74 euros a què van pujar els crèdits pressupostaris definitius (crèdits inicials 62.778.970,00, més modificacions 2.343.983,74), com s’indica a la memòria del secretari general, s’han reconegut obligacions per 53.500.581,35 euros, fet que suposa un grau d’execució del 82,15% sobre els crèdits definitius i del 85,22% sobre crèdits inicials.
- Els diferents capítols pressupostaris (1r, 2n, 4t, 6è, 8è) de què consta la secció dels Pressupostos Generals de l’Estat corresponents al Consell (secció 08) han estat executats l’any 2013 en els percentatges que es detallen a la memòria del compte de liquidació.
El Ple del Consell va aprovar el compte en la seva reunió de 24 de juliol de 2014.
Compte de liquidació 2012
La Comissió Pressupostària, actualment Comissió d’Afers Econòmics, en la seva reunió del dia 17 de juliol de 2013, va examinar la documentació traslladada pel secretari general i va destacar els aspectes següents, que van constituir l’informe que va elevar al Ple del Consell, de conformitat amb el que preveu el referit article 87 del Reglament:
- El compte presenta la mateixa estructura i contingut informatiu que el relatiu a exercicis pressupostaris anteriors. La Comissió aprecia positivament el seu contingut informatiu. Es remet a la memòria elaborada pel secretari general en tots aquells aspectes que són tractats amb detall en aquesta.
- La Comissió constata que en l’execució del pressupost de 2012 s’han respectat els límits constituïts per les quanties de les dotacions pressupostàries, en els nivells d’agregació en què els crèdits tenen caràcter vinculant.
- Dels 72.977.477,58 euros a què van pujar els crèdits pressupostaris definitius (crèdits inicials 71.352.510,00, més modificacions 1.624.967,58), com s’indica a la memòria del secretari general, s’han reconegut obligacions per 53.397.839,82 euros, fet que suposa un grau d’execució del 73,17% sobre els crèdits definitius i del 74,84% sobre crèdits inicials.
- Els diferents capítols pressupostaris (1r, 2n, 4t, 6è, 8è) de què consta la secció dels Pressupostos Generals de l’Estat corresponents al Consell (secció 08) han estat executats l’any 2012 en els percentatges que es detallen a la memòria del compte de liquidació.
El Ple del Consell va aprovar el compte en la seva reunió de 25 de juliol de 2013.
Fiscalització realitzada per òrgans de control
- Fiscalització Tribunal de Comptes pressupost de l’exercici 2010
- Aprovació informe
El Tribunal de Comptes va aprovar, el 24 de juliol de 2014, l’informe de fiscalització del Consell en relació amb el compte de liquidació del pressupost de l’exercici 2010. L’informe es va remetre a la Comissió Mixta del Congrés i el Senat per a les relacions amb el Tribunal de Comptes, juntament amb les al·legacions del Consell a l’avantprojecte de l’informe de fiscalització, aprovades per la Comissió Permanent del Consell en la seva reunió de 12 de juny de 2014.
La fiscalització inclou la verificació del compliment de la legalitat vigent en la gestió dels fons públics i l’avaluació dels procediments i sistemes de gestió economicofinancera i de control intern aplicats.
- Opinió auditoria financera
A l’informe de fiscalització del Consell General del Poder Judicial consta literalment la següent opinió d’auditoria financera, sota l’epígraf “Representativitat del compte de liquidació del pressupost”:
“El compte de liquidació del pressupost del CGPJ de l’exercici pressupostari 2010 representa raonablement les operacions realitzades en aquell exercici, d’acord amb les normes i els principis comptables que li són aplicables”.
- Acceptació per part del Consell de les recomanacions del Tribunal de Comptes
El Consell ha acceptat les cinc recomanacions amb les quals el Tribunal conclou la seva tasca, que segur que contribuiran a la millora de la gestió economicofinancera de l’òrgan de govern del Poder Judicial. Moltes de les conclusions i recomanacions s’han aplicat des del moment de la seva formulació durant les tasques de fiscalització, incidint en el fet que l’execució dels fons assignats pels pressupostos de l’Estat al Consell responguin als criteris d’eficiència i economia en compliment de l’article 31 de la Constitució i el 9 de la Llei orgànica 2/1982, de 12 de maig, del Tribunal de Comptes.
Les al·legacions contesten l’avantprojecte d’informe de fiscalització del Consell General del Poder Judicial que ha realitzat el Tribunal de Comptes i que va ser remès el 30 de maig de 2014. El Consell ha partit de tres premisses, a l’hora d’elaborar les seves al·legacions a les recomanacions, a les conclusions i al cos de l’informe de fiscalització:
D’una banda, l’opinió d’auditoria financera reflectida a l’apartat II.2 de l’informe, en què el Tribunal de Comptes conclou que el compte de liquidació del pressupost del Consell General del Poder Judicial de l’exercici pressupostari 2010 representa raonablement les operacions realitzades en aquell exercici, d’acord amb les normes i els principis comptables que li són aplicables.
De l’altra, l’acceptació de les cinc recomanacions amb les quals el Tribunal conclou la seva tasca, que segur que contribuiran a la millora de la gestió economicofinancera del Consell, mitjançant la seva immediata aplicació. Moltes de les conclusions i recomanacions s’han aplicat, des del moment de la seva formulació durant les tasques de fiscalització, com ja coneix el Tribunal de Comptes. Això redunda ja en el fet que l’execució dels fons assignats pels pressupostos de l’Estat al Consell respongui als criteris d’eficiència i economia en compliment de l’article 31 de la Constitució i el 9 de la Llei orgànica 2/1982, de 12 de maig, del Tribunal de Comptes.
En darrer lloc, la circumstància que el Consell, com la resta d’òrgans constitucionals, no està ni pot estar sotmès a la tutela de l’Administració General de l’Estat, qüestió sobre la qual es tornarà més endavant.
I tot això sens perjudici de la diferència de criteri entre el Tribunal i el Consell a l’hora d’interpretar la normativa aplicable en alguns apartats de l’informe de fiscalització.
- Actualització del règim de control i transparència juny 2012
Com el Tribunal de Comptes reflecteix en el seu informe, el Consell es va dotar el juny de 2012 d’una actualització del règim de control i transparència que va compilar una part substancial de les normes internes existents fins a aquell moment, millorant les garanties de control intern de la seva activitat economicofinancera i que es basa en quatre principis:
- L’aprovació dels criteris per a la millora de l’execució del pressupost del Consell, emmarcats en la lògica austeritat amb què cal afrontar l’actual període de crisi econòmica, que serveixin per a la contenció de la despesa a l’hora d’executar el pressupost del Consell.
- L’actualització de les normes sobre indemnitzacions per raó de servei amb motiu de desplaçaments i despeses de protocol o de representació amb càrrec al pressupost del CGPJ, que substitueixin les vigents fins ara aprovades per la Comissió Pressupostària de 14 de desembre de 1999, en desenvolupament de les aprovades pels acords plenaris d’11 de setembre i 23 d’octubre de 1996, amb la finalitat principal de reforçar la justificació que els alts càrrecs del Consell han d’acreditar respecte de les seves activitats públiques, tot dotant el sistema d’una absoluta transparència. De la mateixa forma i en consonància amb l’austeritat de la utilització dels recursos públics escassos, avui exigibles, s’estableixen diverses limitacions a les despeses que poden realitzar-se.
- La publicació a www.poderjudicial.es de l’agenda institucional d’activitats i reunions de les comissions legals i reglamentàries, de les vocalies delegades per a les diferents matèries o ordres jurisdiccionals i de les vocalies territorials.
- La publicació trimestral a www.poderjudicial.es de l’estat de l’execució pressupostària classificada per programes, capítols i conceptes.
L’acord de juny de 2012 ha estat actualitzat parcialment per la Comissió Permanent l’abril de 2014.
- Aplicació normativa de l’Administració General de l’Estat
Com indica el Tribunal de Comptes, l’ordenament jurídic garanteix al Consell, en la seva condició d’òrgan constitucional, l’exercici de les seves competències en un règim d’autonomia sense subordinació a la resta de poders de l’Estat, disposant d’autonomia financera i pressupostària.
En relació amb aquesta autonomia, cal ressaltar que el Consell, com la resta d’òrgans constitucionals, no està ni pot estar sotmès a la tutela de l’Administració General de l’Estat, la qual cosa afecta algunes de les referències que el Tribunal de Comptes realitza en el seu informe sobre determinats controls per part del Ministeri d’Hisenda (actualment Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques) o alguns dels seus òrgans (com la Intervenció General de l’Administració de l’Estat).
Així, si bé com ha tingut oportunitat de comprovar el Tribunal el Consell reprodueix en gran mesura els criteris que en matèria de gestió de la despesa regeixen en l’Administració General de l’Estat i s’ha dotat recentment d’unes normes noves que miren de reforçar la transparència de la seva gestió, no ha d’entendre’s sotmès a tutela per aquesta, la qual cosa implica que no serien procedents les referències realitzades en l’informe a l’omissió de determinats mecanismes de control per part de l’Administració General de l’Estat (així, les comunicacions al Ministeri d’Hisenda o a la Intervenció General de l’Administració de l’Estat). I això, sens perjudici dels sistemes de control de gestió i control intern existents en el Consell com a òrgan constitucional.