Contas anuais, auditorías e fiscalización
Contas anuais
Sometemento da actividade Económico-Financeira do CXPX aos principios de legalidade, de eficiencia e de economía
A actividade económico-financeira do CXPX, como órgano constitucional, estivo sometida e está, dende a súa creación e en todo momento, ademais de aos naturais controis de xestión de calquera órgano do Estado e de control interno por parte da Intervención, ao control do Tribunal de Contas, como supremo órgano fiscalizador das contas e da actividade económica do Estado.
A Intervención no Consello, como órgano de control interno, leva a cabo a fiscalización previa de todos os actos, documentos e expedientes susceptibles de producir obrigas ou dereitos de contido económico. Segundo o artigo 565 da Lei Orgánica 4/2013 do 28 de xuño, no seu punto 3", indica que o control interno do gasto do Consello Xeral do Poder Xudicial será levado a cabo por un funcionario pertencente ao Corpo Superior de Interventores e Auditores do Estado que dependerá funcionalmente do Consello Xeral do Poder Xudicial, e o control externo polo Tribunal de Contas.
As normas xerais de contratación e económico financeiras do Estado aplícanse rigorosamente a todas as actividades do Consello. O artigo .639, no seu punto 1, indica que o Consello Xeral do Poder Xudicial poderá asinar os contratos que sexan precisos para o axeitado exercicio das súas atribucións, con suxeición á lexislación de contratos do sector público.
O Tribunal de Contas fiscalizou favorablemente todas as contas de liquidación dos seus orzamentos, integradas nas Xerais do Estado, dende a súa creación
A Conta de Liquidación do Orzamento do Consello Xeral do Poder Xudicial de cada exercicio, formúlase, segundo o establecido nos artigos 87 e 92 do Regulamento de Organización e Funcionamento do Consello Xeral do Poder Xudicial do 22 de abril de 1986, polo Secretario Xeral.
Conta de liquidación 2023
O secretario xeral, o 29-02-2024, presentou á Comisión de Asuntos Económicos a conta de liquidación do orzamento de 2023, formulada en virtude do disposto no artigo 92 ROF do Poder Xudicial.
A Comisión de Asuntos Económicos, na súa reunión do 06-03-2024, examinou a documentación trasladada, destacando os seguintes aspectos, que constitúen o informe que presenta á Comisión Permanente para a súa posterior recepción no pleno do Consello en virtude do artigo 599.8.ª da Lei 6/1985:
1.º. A conta modificou o seu formato e contido en función do disposto na Orde EHA/1037/2010, pola que se aproba o Plan Xeral de Contabilidade Pública.
2.º. O contido da conta ofrece unha imaxe real da execución do orzamento.
3.º. A información cumpre cos requisitos de claridade, relevancia, fiabilidade e comparabilidade.
4.º. Respectáronse os límites de vinculación establecidos nas distintas dotacións orzamentarias.
5.º. Os créditos definitivos (os créditos iniciais e mais as modificacións) ascenderon a 79.907.371,03 euros, recoñecendo obrigas por un importe de 65.972.931 euros, o que representa unha porcentaxe de execución do 82,56%.
6.º. A execución do orzamento, distribuída por capítulos, é a seguinte:
Capítulo orzamentario | Porcentaxe de execución sobre ctos. definitivos |
1 Gastos de persoal | 84,47% |
2 Gastos correntes en mercadorías e servizos | 79,13€ |
4 Transferencias correntes (subvencións) | 96,81% |
6 Investimentos reais | 82,38% |
8 Activos financeiros | 43,27% |
TOTAL CAPÍTULOS | 82,56% |
En consecuencia, a Comisión de Asuntos Económicos, na súa reunión do 06-03-2024, segundo o disposto nos artigos 612.3.2.ª e 599.8.ª da Lei 6/1985, de 1 de xullo, do Poder Xudicial e 87 e 92 do Regulamento de Organización e Funcionamento do Consello Xeral do Poder Xudicial, acorda expresar o seu acordo coa conta de liquidación do orzamento de 2023 do Consello Xeral do Poder Xudicial, formulada polo secretario xeral, e sometelo á Comisión Permanente para a súa posterior remisión ao pleno, xunto coas observacións constitutivas do informe da Comisión de Asuntos Económicos.
O pleno do Consello aprobou a conta na súa reunión do 21-03-2024.
Conta de liquidación 2022
O secretario xeral, o 06-03-2023, presentou á Comisión de Asuntos Económicos a conta de liquidación do orzamento de 2022, formulada en virtude do disposto no artigo 92 ROF do Poder Xudicial.
A Comisión de Asuntos Económicos, na súa reunión do 08-03-2023, examinou a documentación trasladada, destacando os seguintes aspectos, que constitúen o informe que presenta á Comisión Permanente para a súa posterior recepción no pleno do Consello en virtude do artigo 599.8.ª da Lei 6/1985:
1.º. A conta modificou o seu formato e contido en función do disposto na Orde EHA/1037/2010, pola que se aproba o Plan Xeral de Contabilidade Pública.
2.º. O contido da conta ofrece unha imaxe real da execución do orzamento.
3.º. A información cumpre cos requisitos de claridade, relevancia, fiabilidade e comparabilidade.
4.º. Respectáronse os límites de vinculación establecidos nas distintas dotacións orzamentarias.
5.º. Os créditos definitivos (os créditos iniciais e mais as modificacións) ascenderon a 77.547.107,42 euros, recoñecendo obrigas por un importe de 62.199.389,78 euros, o que representa unha porcentaxe de execución do 80,21%.
6.º. A execución do orzamento, distribuída por capítulos, é a seguinte:
Capítulo orzamentario | Porcentaxe de execución sobre ctos. definitivos |
1 Gastos de persoal | 85,47% |
2 Gastos correntes en mercadorías e servizos | 72,22€ |
4 Transferencias correntes (subvencións) | 91,22% |
6 Investimentos reais | 73,60% |
8 Activos financeiros | 84,95% |
TOTAL CAPÍTULOS | 80,21% |
En consecuencia, a Comisión de Asuntos Económicos, na súa reunión do 08-03-2023, segundo o disposto nos artigos 612.3.2.ª e 599.8.ª da Lei 6/1985, de 1 de xullo, do Poder Xudicial e 87 e 92 do Regulamento de Organización e Funcionamento do Consello Xeral do Poder Xudicial, acorda expresar o seu acordo coa conta de liquidación do orzamento de 2022 do Consello Xeral do Poder Xudicial, formulada polo secretario xeral, e sometelo á Comisión Permanente para a súa posterior remisión ao pleno, xunto coas observacións constitutivas do informe da Comisión de Asuntos Económicos.
O pleno do Consello aprobou a conta na súa reunión do 30 de marzo de 2023.
Conta de liquidación 2021
O secretario xeral, o 28-02-2022, presentou á Comisión de Asuntos Económicos a conta de liquidación do orzamento de 2021, formulada en virtude do disposto no artigo 92 ROF do Poder Xudicial.
A Comisión de Asuntos Económicos, na súa reunión do 02-03-2022, examinou a documentación trasladada, destacando os seguintes aspectos, que constitúen o informe que presenta á Comisión Permanente para a súa posterior recepción no pleno do Consello en virtude do artigo 599.8.ª da Lei 6/1985:
1.º. A conta modificou o seu formato e contido en función do disposto na Orde EHA/1037/2010, pola que se aproba o Plan Xeral de Contabilidade Pública.
2.º. O contido da conta ofrece unha imaxe real da execución do orzamento.
3.º. A información cumpre cos requisitos de claridade, relevancia, fiabilidade e comparabilidade.
4.º. Respectáronse os límites de vinculación establecidos nas distintas dotacións orzamentarias.
5.º. Os créditos definitivos (os créditos iniciais e mais as modificacións) ascenderon a 74.406.558,75 euros, recoñecendo obrigas por un importe de 54.209.376,19 euros, o que representa unha porcentaxe de execución do 72,86 %.
6.º. A execución do orzamento, distribuída por capítulos, é a seguinte:
CAPÍTULO ORZAMENTARIO PORCENTAXE DE EXECUCIÓN
SOBRECTOS. DEFINITIVOS
1 Gastos de persoal..................................................................82,86 %
2 Gastos correntes en mercadorías ............................................57,53 %
e servizos
4 Transferencias correntes ......................................................90,28 %
(Subvencións)
6 Investimentos reais ..............................................................66,23 %
8 Activos financeiros ................................................................54,73 %
TOTAL CAPÍTULOS ..........................................................72,86 %
En consecuencia, a Comisión de Asuntos Económicos, na súa reunión do 02-03-2022, segundo o disposto nos artigos 612.3.2.ª e 599.8.ª da Lei 6/1985, de 1 de xullo, do Poder Xudicial e 87 e 92 do Regulamento de Organización e Funcionamento do Consello Xeral do Poder Xudicial, acorda expresar o seu acordo coa conta de liquidación do orzamento de 2021 do Consello Xeral do Poder Xudicial, formulada polo secretario xeral, e sometelo á Comisión Permanente para a súa posterior remisión ao pleno, xunto coas observacións constitutivas do informe da Comisión de Asuntos Económicos.
O pleno do Consello aprobou a conta na súa reunión do 24 de marzo de 2022.
Conta de liquidación 2020
O secretario xeral, o 5 de marzo de 2021, presentou á Comisión de Asuntos Económicos a conta de liquidación do orzamento de 2020, formulada en virtude do disposto no artigo 612.3 2.ª da Lei 6/1985, de 1 de xullo, do Poder Xudicial.
A Comisión de Asuntos Económicos, na súa reunión do 10 de marzo de 2021, examinou a documentación trasladada, destacando os seguintes aspectos, que constitúen o informe que presenta á Comisión Permanente para a súa posterior recepción no pleno do Consello en virtude do artigo 599.8.ª da Lei 6/1985:
1.º. A conta modificou o seu formato e contido en función do disposto na Orde EHA/1037/2010, pola que se aproba o Plan Xeral de Contabilidade Pública.
2.º. O contido da conta ofrece unha imaxe real da execución do orzamento.
3.º. A información cumpre cos requisitos de claridade, relevancia, fiabilidade e comparabilidade.
4.º. Respectáronse os límites de vinculación establecidos nas distintas dotacións orzamentarias.
5.º. Os créditos definitivos (os créditos iniciais e mais as modificacións) ascenderon a 59 464 243,18 euros, recoñecendo obrigas por un importe de 53 812 817,07 euros, o que representa unha porcentaxe de execución do 90,50 %.
6.º. A execución do orzamento, distribuída por capítulos, é a seguinte:
CAPÍTULO ORZAMENTARIO PORCENTAXE DE EXECUCIÓN
SOBRECTOS. DEFINITIVOS
1 Gastos de persoal..................................................................97,95 %
2 Gastos correntes en mercadorías ............................................79,43 %
e servizos
4 Transferencias correntes ......................................................95,69 %
(Subvencións)
6 Investimentos reais ..............................................................75,85 %
8 Activos financeiros ................................................................32,45 %
TOTAL CAPÍTULOS ..........................................................90,50 %
En consecuencia, a Comisión de Asuntos Económicos, na súa reunión do 10 de marzo de 2021, segundo o disposto nos artigos 612.3.2.ª e 599.8.ª da Lei 6/1985, de 1 de xullo, do Poder Xudicial e 87 e 92 do Regulamento de Organización e Funcionamento do Consello Xeral do Poder Xudicial, acorda expresar o seu acordo coa conta de liquidación do orzamento de 2020 do Consello Xeral do Poder Xudicial, formulada polo secretario xeral, e sometelo á Comisión Permanente para a súa posterior remisión ao pleno, xunto coas observacións constitutivas do informe da Comisión de Asuntos Económicos.
O pleno do Consello aprobou a conta na súa reunión do 25 de marzo de 2021.
Conta de Liquidación 2019
O Secretario Xeral, en data 25-06-2020, elevou a esta Comisión de Asuntos Económicos a Conta de Liquidación do Orzamento de 2019, formulada en virtude do establecido no artigo 612.3 2ª da Lei 6/1985.
A Comisión de Asuntos Económicos, na súa reunión do día 08-07-2020, examinou a documentación trasladada, destacando os seguintes aspectos, que constitúen o informe que eleva á Comisión Permanente para a súa posterior recepción no Pleno do Consello en virtude do artigo 599.8ª da Lei 6/1985:
- A conta mellora o seu contido en relación con anos anteriores, modificando ou eliminando algunhas partes non representativas dende o punto de vista contable. A Comisión aprecia positivamente o seu contido informativo, remitíndose á Memoria elaborada polo Secretario Xeral en todos aqueles aspectos que son tratados con detalle na mesma.
- A Comisión constata que na execución do Orzamento de 2019 respectáronse os límites constituídos polas contías das dotacións orzamentarias, nos niveis de agregación nos que os créditos teñen carácter vinculante.
- Dos 59.329.236,99 euros a que ascenderon os créditos orzamentarios definitivos (Créditos iniciais 58.126.140,00, máis modificacións 1.203.096,99), como se sinala na Memoria do Secretario Xeral, recoñecéronse obrigacións por 52.916.672,03 euros, o que supón un grao de execución do 89,19% sobre os créditos definitivos e do 91,04%sobre créditos iniciais.
- Os distintos Capítulos orzamentarios (1º, 2º, 4º, 6º, 8º), de que consta a sección dos Orzamentos Xerais do Estado correspondentes ao Consello (Sección 08) foron executados en 2019 nas porcentaxes que se indican no seguinte cadro.
En consecuencia, a Comisión de Asuntos Económicos, na súa reunión do 08-07-2020, acordou manifestar a súa conformidade coa Conta de Liquidación do Orzamento do Consello Xeral do Poder Xudicial de 2019, formulada polo Secretario Xeral, e a súa posta en coñecemento á Comisión Permanente para a súa posterior remisión ao Pleno, xuntamente coas observacións transcritas, constitutivas do seu informe, para a súa recepción en virtude do previsto no artigo 599.8ª da Lei 4/2013.
El Pleno del Consejo aprobó la cuenta en su reunión de 28-07-2020.
Conta de Liquidación 2018
O Secretario Xeral, en data 27-06-2019, elevou a esta Comisión de Asuntos Económicos a Conta de Liquidación do Orzamento de 2018, formulada en virtude do establecido no artigo 612.3 2ª da Lei 6/1985.
A Comisión de Asuntos Económicos, na súa reunión do día 01-07-2019, examinou a documentación trasladada, destacando os seguintes aspectos, que constitúen o informe que eleva á Comisión Permanente para a súa posterior recepción no Pleno do Consello en virtude do artigo 599.8ª da Lei 6/1985:
- A conta mellora o seu contido en relación con anos anteriores, modificando ou eliminando algunhas partes non representativas dende o punto de vista contable. A Comisión aprecia positivamente o seu contido informativo, remitíndose á Memoria elaborada polo Secretario Xeral en todos aqueles aspectos que son tratados con detalle na mesma.
- A Comisión constata que na execución do Orzamento de 2018 respectáronse os límites constituídos polas contías das dotacións orzamentarias, nos niveis de agregación nos que os créditos teñen carácter vinculante.
- Dos 59.087.479,03 euros a que ascenderon os créditos orzamentarios definitivos (Créditos iniciais 58.126.140,00, máis modificacións 961.339,03), como se sinala na Memoria do Secretario Xeral, recoñecéronse obrigacións por 48.714.250,61 euros, o que supón un grao de execución do 82,44% sobre os créditos definitivos e do 83,81%sobre créditos iniciais.
- Os distintos Capítulos orzamentarios (1º, 2º, 4º, 6º, 8º), de que consta a sección dos Orzamentos Xerais do Estado correspondentes ao Consello (Sección 08) foron executados en 2018 nas porcentaxes que se indican no seguinte cadro.
En consecuencia, a Comisión de Asuntos Económicos, na súa reunión do 01-07-2019, acordou manifestar a súa conformidade coa Conta de Liquidación do Orzamento do Consello Xeral do Poder Xudicial de 2018, formulada polo Secretario Xeral, e a súa posta en coñecemento á Comisión Permanente para a súa posterior remisión ao Pleno, xuntamente coas observacións transcritas, constitutivas do seu informe, para a súa recepción en virtude do previsto no artigo 599.8ª da Lei 4/2013.
El Pleno del Consejo aprobó la cuenta en su reunión de 24-07-2019.
Conta de Liquidación 2017
O Secretario Xeral, en data 04-07-2018, elevou a esta Comisión de Asuntos Económicos a Conta de Liquidación do Orzamento de 2017, formulada en virtude do establecido no artigo 612.3 2ª da Lei 4/2013, do 28 de xuño, de reforma do Consello Xeral do Poder Xudicial.
A Comisión de Asuntos Económicos, na súa reunión do día 09-07-2018, examinou a documentación trasladada, destacando os seguintes aspectos, que constitúen o informe que eleva á Comisión Permanente para a súa posterior recepción no Pleno do Consello en virtude do artigo 599.8ª da Lei 4/2013:
- A Conta presenta a mesma estrutura e contido informativo que a relativa ao exercicio orzamentario anterior. A Comisión aprecia positivamente o seu contido informativo, remitíndose á Memoria elaborada polo Secretario Xeral en todos aqueles aspectos que son tratados con detalle na mesma.
- A Comisión constata que na execución do Orzamento de 2017 respectáronse os límites constituídos polas contías das dotacións orzamentarias, nos niveis de agregación nos que os créditos teñen carácter vinculante.
- Dos 57.517.222,09 euros a que ascenderon os créditos orzamentarios definitivos (Créditos iniciais 56.274.670,00, máis modificacións 1.242.552,09), como se sinala na Memoria do Secretario Xeral, recoñecéronse obrigacións por 48.600.696,24 euros, o que supón un grao de execución do 84,50% sobre os créditos definitivos e do 86,36% sobre créditos iniciais.
- Os distintos Capítulos orzamentarios (1º, 2º, 4º, 6º, 8º), de que consta a sección dos Orzamentos Xerais do Estado correspondentes ao Consello (Sección 08) foron executados en 2017 nas porcentaxes que se indican no seguinte cadro.
En consecuencia, a Comisión de Asuntos Económicos, na súa reunión do 09-07-2018, acordou manifestar a súa conformidade coa Conta de Liquidación do Orzamento do Consello Xeral do Poder Xudicial de 2017, formulada polo Secretario Xeral, e a súa posta en coñecemento á Comisión Permanente para a súa posterior remisión ao Pleno, xuntamente coas observacións transcritas, constitutivas do seu informe, para a súa recepción en virtude do previsto no artigo 599.8ª da Lei 4/2013.
A Comisión Permanente, na súa reunión do 19-07-2018, acordou manifestar a súa conformidade coa Conta de Liquidación do Orzamento do Consello Xeral do Poder Xudicial de 2017, formulada polo Secretario Xeral, e remitila ao Pleno.
El Pleno del Consejo aprobó la cuenta en su reunión de 24-07-2018.
Conta de Liquidación 2016
O Secretario Xeral, en data 27-06-2017, elevou a esta Comisión de Asuntos Económicos a Conta de Liquidación do Orzamento de 2016, formulada en virtude do establecido no artigo 612.3 2ª da Lei 4/2013, do 28 de xuño, de reforma do Consello Xeral do Poder Xudicial.
A Comisión de Asuntos Económicos, na súa reunión do día 12-07-2017, examinou a documentación trasladada, destacando os seguintes aspectos, que constitúen o informe que eleva á Comisión Permanente para a súa posterior recepción no Pleno do Consello en virtude do artigo 599.8ª da Lei 4/2013:
- A Conta presenta a mesma estrutura e contido informativo que a relativa ao exercicio orzamentario anterior. A Comisión aprecia positivamente o seu contido informativo, remitíndose á Memoria elaborada polo Secretario Xeral en todos aqueles aspectos que son tratados con detalle na mesma.
- A Comisión constata que na execución do Orzamento de 2016 respectáronse os límites constituídos polas contías das dotacións orzamentarias, nos niveis de agregación nos que os créditos teñen carácter vinculante.
- Dos 56.021.865,19 euros a que ascenderon os créditos orzamentarios definitivos (Créditos iniciais 54.883.560,00, máis modificacións 1.138.305,19), como se sinala na Memoria do Secretario Xeral, recoñecéronse obrigacións por 46.328.067,67 euros, o que supón un grao de execución do 82,70% sobre os créditos definitivos e do 84,41% sobre créditos iniciais.
- Os distintos Capítulos orzamentarios (1º, 2º, 4º, 6º, 8º), de que consta a sección dos Orzamentos Xerais do Estado correspondentes ao Consello (Sección 08) foron executados en 2016 nas porcentaxes que se indican no seguinte cadro.
En consecuencia, a Comisión de Asuntos Económicos, na súa reunión do 12 de xullo de 2017, acordou manifestar a súa conformidade coa Conta de Liquidación do Orzamento do Consello Xeral do Poder Xudicial de 2016, formulada polo Secretario Xeral, e a súa posta en coñecemento á Comisión Permanente para a súa posterior remisión ao Pleno, xuntamente coas observacións transcritas, constitutivas do seu informe, para a súa recepción en virtude do previsto no artigo 599.8ª da Lei 4/2013.
A Comisión Permanente, na súa reunión do 20-07-2017, acordou manifestar a súa conformidade coa Conta de Liquidación do Orzamento do Consello Xeral do Poder Xudicial de 2016, formulada polo Secretario Xeral, e remitila ao Pleno.
El Pleno del Consejo aprobó la cuenta en su reunión de 26-07-2017.
Conta de Liquidación 2015
O Secretario Xeral, en data 27-06-2016, elevou a esta Comisión de Asuntos Económicos a Conta de Liquidación do Orzamento de 2015, formulada en virtude do establecido no artigo 612.3 2ª da Lei 4/2013, do 28 de xuño, de reforma do Consello Xeral do Poder Xudicial.
A Comisión de Asuntos Económicos, na súa reunión do día 11-07-2016, examinou a documentación trasladada, destacando os seguintes aspectos, que constitúen o informe que eleva á Comisión Permanente para a súa posterior recepción no Pleno do Consello en virtude do artigo 599.8ª da Lei 4/2013:
- A Conta presenta a mesma estrutura e contido informativo que a relativa ao exercicio orzamentario anterior. A Comisión aprecia positivamente o seu contido informativo, remitíndose á Memoria elaborada polo Secretario Xeral en todos aqueles aspectos que son tratados con detalle na mesma.
- A Comisión constata que na execución do Orzamento de 2015 respectáronse os límites constituídos polas contías das dotacións orzamentarias, nos niveis de agregación nos que os créditos teñen carácter vinculante.
- Dos 55.821.441,93 euros a que ascenderon os créditos orzamentarios definitivos (Créditos iniciais 54.883.560,00, máis modificacións 937.881,93), como se sinala na Memoria do Secretario Xeral, recoñecéronse obrigacións por 44.052.049,61 euros, o que supón un grao de execución do 78,92% sobre os créditos definitivos e do 80,26% sobre créditos iniciais.
- Os distintos Capítulos orzamentarios (1º, 2º, 4º, 6º, 8º), de que consta a sección dos Orzamentos Xerais do Estado correspondentes ao Consello (Sección 08) foron executados en 2015 nas porcentaxes que se indican no seguinte cadro:
En consecuencia, a Comisión de Asuntos Económicos, na súa reunión do 11 de xuño de 2016, acordou manifestar a súa conformidade coa Conta de Liquidación do Orzamento do Consello Xeral do Poder Xudicial de 2015, formulada polo Secretario Xeral, e a súa posta en coñecemento á Comisión Permanente para a súa posterior remisión ao Pleno, xuntamente coas observacións transcritas, constitutivas do seu informe, para a súa recepción en virtude do previsto no artigo 599.8ª da Lei 4/2013.
A Comisión Permanente, na súa reunión do 14-07-2016, acordou manifestar a súa conformidade coa Conta de Liquidación do Orzamento do Consello Xeral do Poder Xudicial de 2015, formulada polo Secretario Xeral, e remitila ao Pleno.
El Pleno del Consejo aprobó la cuenta en su reunión de 26-07-2016.
Conta de Liquidación 2014
O Secretario Xeral, en data 12 de xuño de 2015, elevou a esta Comisión de Asuntos Económicos a Conta de Liquidación do Orzamento de 2014, formulada en virtude do establecido no artigo 612.3 2ª da Lei 4/2013, do 28 de xuño, de reforma do Consello Xeral do Poder Xudicial.
A Comisión de Asuntos Económicos, na súa reunión do día 16 de xuño de 2015, examinou a documentación trasladada, destacando os seguintes aspectos, que constitúen o informe que eleva á Comisión Permanente para a súa posterior recepción no Pleno do Consello en virtude do artigo 599.8ª da Lei 4/2013:
- A Conta presenta a mesma estrutura e contido informativo que a relativa ao exercicio orzamentario anterior. A Comisión aprecia positivamente o seu contido informativo, remitíndose á Memoria elaborada polo Secretario Xeral en todos aqueles aspectos que son tratados con detalle na mesma.
- A Comisión constata que na execución do Orzamento de 2014 respectáronse os límites constituídos polas contías das dotacións orzamentarias, nos niveis de agregación nos que os créditos teñen carácter vinculante.
- Dos 59.355.460,52 euros a que ascenderon os créditos orzamentarios definitivos (Créditos iniciais 57.955.190,00, máis modificacións 1.400.270,52), como se sinala na Memoria do Secretario Xeral, recoñecéronse obrigacións por 45.639.517,90 euros, o que supón un grao de execución do 76,89 % sobre os créditos definitivos e do 78,75% sobre créditos iniciais.
- Os distintos Capítulos orzamentarios (1º, 2º, 4º, 6º, 8º), de que consta a sección dos Orzamentos Xerais do Estado correspondentes ao Consello (Sección 08) foron executados en 2014 nas porcentaxes que se indican no seguinte cadro:
A Comisión Permanente, na súa reunión do 16 de xullo de 2015, acordou manifestar a súa conformidade coa Conta de Liquidación do Orzamento do Consello Xeral do Poder Xudicial de 2014, formulada polo Secretario Xeral, e remitila ao Pleno.
El Pleno del Consejo aprobó la cuenta en su reunión de 22 de julio de 2015.
Conta de Liquidación 2013
A Comisión de Asuntos Económicos, na súa reunión do día 11 de xullo de 2014, examinou a documentación trasladada polo Secretario Xeral, destacando os seguintes aspectos, que constituíron o informe que elevou ao Pleno do Consello, conforme o previsto no referido artigo 87 do Regulamento:
- A Conta presenta a mesma estrutura e contido informativo que a relativa a exercicios orzamentarios anteriores. A Comisión aprecia positivamente o seu contido informativo, remitíndose á Memoria elaborada polo Secretario Xeral en todos aqueles aspectos que son tratados con detalle nesta.
- A Comisión constata que na execución do Orzamento de 2013 foron respectados os límites constituídos polas contías das dotacións orzamentarias, nos niveis de agregación nos que os créditos teñen carácter vinculante.
- Dos 65.122.953,74 euros a que ascenderon os créditos orzamentarios definitivos (Créditos iniciais 62.778.970,00, máis modificacións 2.343.983,74), como se sinala na Memoria do Secretario Xeral, recoñecéronse obrigas por 53.500.581,35 euros, o que supón un grao de execución do 82,15% sobre os créditos definitivos e do 85,22% sobre os créditos iniciais.
- Os distintos Capítulos orzamentarios (1º, 2º, 4º, 6º, 8º), de que consta a sección dos Orzamentos Xerais do Estado correspondentes ao Consello (Sección 08), foron executados en 2013 nas porcentaxes que se detallan na memoria da conta de liquidación.
O Pleno do Consello aprobou a conta na súa reunión do 24 de xullo de 2014.
Conta de Liquidación 2012
A Comisión Orzamentaria, actualmente Comisión de Asuntos Económicos, na súa reunión do día 17 de xullo de 2013, examinou a documentación trasladada polo Secretario Xeral, destacando os seguintes aspectos, que constituíron o informe que elevou ao Pleno do Consello, conforme o previsto no referido artigo 87 do Regulamento:
- A Conta presenta a mesma estrutura e contido informativo que a relativa a exercicios orzamentarios anteriores. A Comisión aprecia positivamente o seu contido informativo, remitíndose á Memoria elaborada polo Secretario Xeral en todos aqueles aspectos que son tratados con detalle nesta.
- A Comisión constata que na execución do Orzamento de 2012 foron respectados os límites constituídos polas contías das dotacións orzamentarias, nos niveis de agregación nos que os créditos teñen carácter vinculante.
- Dos 72.977.477,58 euros a que ascenderon os créditos orzamentarios definitivos (Créditos iniciais 71.352.510,00, máis modificacións 1.624.967,58), como se sinala na Memoria do Secretario Xeral, recoñecéronse obrigas por 53.397.839,82 euros, o que supón un grao de execución do 73,17 % sobre os créditos definitivos e do 74,84% sobre os créditos iniciais.
- Os distintos Capítulos orzamentarios (1º, 2º, 4º, 6º, 8º), de que consta a sección dos Orzamentos Xerais do Estado correspondentes ao Consello (Sección 08), foron executados en 2012 nas porcentaxes que se detallan na memoria da conta de liquidación.
O Pleno do Consello aprobou a conta na súa reunión do 25 de xullo de 2013.
Fiscalización realizada por órganos de control
- Fiscalización Tribunal de Contas Orzamento do exercicio 2010
- Aprobación Informe
O Tribunal de Contas aprobou, o 24 de xullo de 2014, o informe de fiscalización do Consello en relación coa conta de liquidación do Orzamento do exercicio 2010. O informe foi remitido á Comisión Mixta do Congreso e Senado para as relacións co Tribunal de Contas, xunto coas alegacións do Consello ao anteproxecto do informe de fiscalización, aprobadas pola Comisión Permanente do Consello na súa reunión do 12 de xuño de 2014.
A fiscalización inclúe a verificación do cumprimento da legalidade vixente na xestión dos fondos públicos e a avaliación dos procedementos e sistemas de xestión económico-financeira e de control interno aplicados.
- Opinión auditoría financeira
No informe de fiscalización do Consello Xeral do Poder Xudicial consta literalmente a seguinte opinión de auditoría financeira, baixo o epígrafe "representatividade da conta de liquidación do orzamento":
"A conta de liquidación do orzamento do CXPX do exercicio orzamentario 2010 representa razoablemente as operacións realizadas nese exercicio, de acordo coas normas e principios contables que lle son de aplicación".
- Aceptación polo Consello das recomendacións do Tribunal de Contas
O Consello aceptou as cinco recomendacións coas que o Tribunal conclúe o seu traballo, que de seguro van contribuír á mellora da xestión económico financeira do Órgano de Goberno do Poder Xudicial. Moitas das conclusións e recomendacións foron aplicadas dende o momento da súa formulación durante os traballos de fiscalización, incidindo en que a execución dos fondos asignados polos orzamentos do Estado ao Consello respondan aos criterios de eficiencia e economía en cumprimento do artigo 31 da Constitución e o 9 da Lei Orgánica 2/1982, do 12 de maio, do Tribunal de Contas.
As alegacións contestan o anteproxecto de informe de fiscalización do Consello Xeral do Poder Xudicial que realizou o Tribunal de Contas e que foi remitido o 30 de maio de 2014. O Consello partiu de tres premisas á hora de elaborar as súas alegacións ás recomendacións, ás conclusións e ao corpo do informe de fiscalización:
Dunha banda a opinión da auditoría financeira, reflectida no apartado II.2 do informe, no que o Tribunal de Contas conclúe que a conta de liquidación do orzamento do Consello Xeral do Poder Xudicial do exercicio orzamentario 2010 representa razoablemente as operacións realizadas nese exercicio, de acordo coas normas e principios contables que lle son de aplicación.
Doutra, a aceptación das cinco recomendacións coas que o Tribunal conclúe o seu traballo, que de seguro van contribuír á mellora da xestión económico financeira do Consello, mediante a súa inmediata aplicación. Moitas das conclusións e recomendacións foron aplicadas dende o momento da súa formulación durante os traballos de fiscalización, como xa coñece o Tribunal de Contas. Isto redunda xa en que a execución dos fondos asignados polos orzamentos do Estado ao Consello responda aos criterios de eficiencia e economía en cumprimento do artigo 31 da Constitución e o 9 da Lei Orgánica 2/1982, do 12 de maio, do Tribunal de Contas.
Por último a circunstancia de que o Consello, como o resto de órganos constitucionais, non está nin pode estar sometido á tutela da Administración Xeral do Estado, cuestión sobre a que se volverá máis adiante.
E todo isto sen prexuízo da diferenza de criterio entre o Tribunal e o Consello á hora de interpretar a normativa aplicable nalgúns apartados do informe de fiscalización.
- Actualización do réxime de control e transparencia xuño 2012
Como o Tribunal de Contas reflicte no seu informe, o Consello foi dotado en xuño de 2012 dunha actualización do réxime de control e transparencia que compilou unha parte substancial das normas internas existentes ata esa data, mellorando as garantías de control interno da súa actividade económico financeira e que está baseada en catro principios:
- A aprobación dos criterios para a mellora da execución do orzamento do Consello, enmarcados na lóxica austeridade con que debe ser afrontado o actual período de crise económica, que sirvan para a contención do gasto á hora de executar o Orzamento do Consello.
- A actualización das normas sobre indemnizacións por razón de servizo con motivo de desprazamentos e gastos de protocolo ou de representación con cargo ao Orzamento do CXPX, que substitúan ás ata entón vixentes aprobadas pola Comisión Orzamentaria do 14 de decembro de 1999, en desenvolvemento das aprobadas polos Acordos plenarios do 11 de setembro e 23 de outubro de 1996, coa finalidade principal de reforzar a xustificación que os Altos Cargos do Consello teñen que acreditar respecto das súas actividades públicas, dotando o sistema dunha absoluta transparencia. De igual xeito e en consonancia coa austeridade da utilización dos recursos públicos escasos, hoxe esixible, establécense diversas limitacións aos gastos que poden ser realizados.
- A publicación en www.poderjudicial.es da axenda institucional de actividades e reunións das Comisións legais e regulamentarias, das Vogalías delegadas para as distintas materias ou ordes xurisdicionais e das Vogalías territoriais.
- A publicación trimestral en www.poderjudicial.es do estado da execución orzamentaria clasificada por programas, capítulos e conceptos.
O acordo de xuño de 2012 foi actualizado parcialmente pola Comisión Permanente en abril de 2014.
- Aplicación normativa da Administración Xeral do Estado
Como sinala o Tribunal de Contas, o ordenamento xurídico garante ao Consello, na súa condición de órgano constitucional, o exercicio das súas competencias nun réxime de autonomía sen subordinación aos demais poderes do Estado, dispoñendo de autonomía financeira e orzamentaria.
En relación con esa autonomía, cómpre salientar que o Consello, como o resto de órganos constitucionais, non está nin pode estar sometido á tutela da Administración Xeral do Estado, o que afecta a algunhas das referencias que o Tribunal de Contas realiza no seu informe sobre determinados controis por parte do Ministerio de Facenda (actualmente Ministerio de Facenda e Administracións Públicas) ou algúns dos seus órganos (como a Intervención Xeral da Administración do Estado).
Así, aínda que como tivo ocasión de comprobar ese Tribunal, o Consello reproduce en boa medida os criterios que en materia de xestión do gasto rexen na Administración Xeral do Estado e foi dotado recentemente dunhas novas normas que tratan de reforzar a transparencia da súa xestión, non se debe entender sometido a tutela por esta, o que implica que non resultarían procedentes as referencias realizadas no informe á omisión de determinados mecanismos de control por parte da devandita Administración Xeral do Estado (así, as comunicacións ao Ministerio de Facenda ou á Intervención Xeral da Administración do Estado). E isto sen prexuízo dos sistemas de control de xestión e control interno existentes no Consello como órgano constitucional.