El Servei de Relacions Internacionals

Per poder atendre les diverses àrees d’actuació del Servei de Relacions Internacionals, es porten a terme diverses tasques:

  1. Planificació: L’element bàsic per la tasca del Servei de Relacions Internacionals és el d’una planificació adequada, disseny estratègic i operatiu, gràcies al que s’analitza el paper que el CGPJ vol exercir en cadascuna de les tres àrees d’actuació, es detallen els principis i lineaments generals, es fixen els objectius i línies d’accions estratègiques i es determina com s’ha de configurar operativament el Servei pel millor compliment dels rols, objectius i línies d’acció.
  2. L'Equip del Servei de Relacions Internacionals: Des d’un punt de vista funcional, el Servei de Relacions Internacionals és un òrgan tècnic al servei del Consell General del Poder Judicial que depèn del seu Gabinet tècnic. En l’exercici de les seves funcions, el Servei de Relacions Internacionals, actua amb subjecció directa a la Comissió de Relacions Internacionals i, a través d’ella, al Ple del Consell.

Quant a la seva composició, el Servei de Relacions Internacionals està constituït per un equip humà integrat per:

  • Lletrats procedents d’alts cossos de l’administració (magistrats, fiscals, diplomàtics) que són els responsables de la realització de les propostes a la Comissió de Relacions Internacionals i són tanmateix els màxims responsables en l’elaboració, execució i desenvolupament dels diversos projectes i programes.
  • Equip administratiu de recolzament: En aquest equip hi ha tres tipus de funcionaris:
    • Caps d’unitat que assumeixen la gestió dels assumptes relacionats amb l’activitat del Servei.
    • Administratius i auxiliars que cooperen en l’execució material de les activitats del Servei.
    • Ordenances.

Anualment s’elabora la memòria de les activitats realitzades durant l’exercici vençut a fi de què s’incorpori com a part de la memòria anual del Consell General del Poder Judicial legalment exigida i que és objecte de presentació a l’opinió pública i al Parlament. Per confeccionar la memòria es recopila i sintetitza la informació guardada en els arxius informàtics del Servei per part dels responsables de cada àrea, coordinant-se aquesta tasca des de la Direcció del Servei.