Informació bàsica de queixes i reclamacions

Si creieu que heu rebut un servei deficient o millorable de l'Administració de Justícia, podeu formular una reclamació o un suggeriment.

Ens interessa la vostra opinió sobre el servei que presten jutjats i tribunals als ciutadans perquè els vostres suggeriments i reclamacions ens permeten millorar el seu funcionament.

Format. - En les seus judicials disposem d'un formulari per a què exposeu el vostre suggeriment o la vostra reclamació. També ho podeu fer en un altre format o carta. En aquesta pàgina podeu obtenir un model de formulari d'atenció al ciutadà per imprimir o bé un formulari d'atenció al ciutadà per fer-nos-el arribar instantàniament per la web.

Lloc de presentació

  • Registres de les seus judicials
  • Registres dels organismes públics
  • Oficines de Correus
  • Bústies per a la recollida de reclamacions i suggeriments en els edificis judicials
  • Pàgina Web del Consell General del Poder Judicial

Terminis. - En 48 hores acusem recepció i us donem resposta en el termini d'un mes.

Advertència. - Cal saber que la vostra reclamació no tindrà la qualificació de recurs administratiu ni paralitzarà els terminis establerts en les lleis per a l'exercici de qualsevol recurs, acció o dret que us pogués assistir.

No podem atendre reclamacions per:

  • Fets que poguessin ser constitutius d'infracció disciplinària.
    • Les denúncies de caràcter disciplinari contra jutges i magistrats són competència de la Comissió Disciplinària del Consell General del Poder Judicial.
    • Les denúncies relatives al personal al servei de l'Administració de Justícia són competència en funció dels fets del Tribunal Superior de Justícia, Ministeri de Justícia o, en els casos de personal transferit, a l'Administració autonòmica corresponent.
  • El contingut d'una sentència o resolució judicial.
    • Els jutges són independents en la seva funció jurisdiccional (art. 117 de la Constitució espanyola).
    • Els òrgans de govern del Poder Judicial no poden intervenir en els processos judicials oberts per corregir o anul•lar les decisions que adopten els jutges i magistrats.
    • Si no esteu conforme amb la sentència o resolució que ha adoptat el jutge o magistrat que entén del seu cas, cal que us informeu de si és possible presentar recurs, dels terminis i la forma prevista en les lleis processals per interposar-lo.

Competència

  • Correspon als presidents dels tribunals i les audiències oir les queixes que els facin els interessats en causes o plets i adoptar les prevencions necessàries dins les seves competències, de conformitat amb el que disposa la LOPJ.
  • Els degans i, quan no n'hi hagi, els jutges únics atendran les queixes que els formulin els interessats en els diferents procediments.
  • Correspon a la UAC tramitar les queixes que es rebin al mateix Consell General del Poder Judicial.