Funcionament dels òrgans tècnics

Organització interna dels òrgans tècnics del Consell General del Poder Judicial aprovada amb caràcter provisional per acord de la Comissió Permanent de 26 de desembre de 2013, en compliment del que estableix la disposició transitòria primera de la Llei orgànica 4/2013, de 28 de juny, i a l’espera del que estableixi definitivament el Reglament d’organització i funcionament

A) LA SECRETARIA GENERAL, que estarà integrada pel SECRETARI GENERAL i pel VICESECRETARI GENERAL, amb les funcions i competències establertes als articles 612 al 614 de la Llei orgànica 4/2013.

A la Secretaria General existirà un SERVEI CENTRAL, que integrarà els departaments que prestin serveis comuns i transversals als diferents òrgans del Consell i que estarà compost pels departaments següents:

  1. SUPORT I DOCUMENTACIÓ, dins el qual s’integrarien les àrees, seccions i unitats següents:
    • Suport a la Comissió Permanent
    • Documentació
    • Biblioteca
    • Registre i Arxiu
  2. GERÈNCIA, amb l’estructura següent:
    • Gestió Pressupostària
    • Administració de Personal
    • Habilitació
    • Informàtica
    • Afers Generals i Contractació
    • Manteniment i Subministraments
    • Prevenció de Riscos Laborals
  3. RELACIONS INTERNACIONALS
  4. PERSONAL JUDICIAL, que integrarà les àrees següents:
    • Règim Jurídic de Jutges
    • Règim Jurídic de Magistrats
    • Suport al Jutge
    • Selecció (qualificació)
    • Oficina Judicial
  5. Règim Disciplinari: El Departament de Règim Disciplinari queda supeditat a l’organització definitiva de l’estructura que donarà servei al promotor de l’acció disciplinària.

B) Així mateix, de conformitat amb l’article 615, existirà un SERVEI D’INSPECCIÓ, sota la dependència de la Comissió Permanent, i dins el qual s’integraran les funcions següents:

  1. UNITATS INSPECTORES QUE SIGUIN PROCEDENTS
  2. INFORMES
  3. ATENCIÓ A LA CIUTADANIA, QUEIXES I RECLAMACIONS
  4. ESTADÍSTICA

C). Com a òrgan encarregat de l’assessorament i l’assistència tècnico-jurídica als òrgans del Consell General del Poder Judicial, l’article 616 configura el GABINET TÈCNIC,que per al desenvolupament i compliment de les seves funcions estarà integrat per les àrees temàtiques, seccions o serveis següents:

  1. ESTUDIS, INFORMES I CONVENIS
  2. IGUALTAT I VIOLÈNCIA DE GÈNERE
  3. INFORMÀTICA JUDICIAL
  4. MEDIACIÓ
  5. RECURSOS

D). Les competències en matèria de selecció i formació dels jutges i magistrats es realitzaran a través de l’ESCOLA JUDICIAL. Per assolir aquest objectiu s’estructurarà i organitzarà en tres grans serveis:

  1. SELECCIÓ
  2. FORMACIÓ INICIAL
  3. FORMACIÓ CONTÍNUA

E) L’òrgan tècnic encarregat de la selecció, ordenació, tractament, difusió i publicació de la informació legislativa, jurisprudencial i doctrinal és, segons el que estableix l’article 619 de la Llei orgànica, el CENTRE DE DOCUMENTACIÓ JUDICIAL que, per complir amb eficàcia aquests fins, s’estructura en les àrees temàtiques següents:

  1. PUBLICACIONS
  2. DOCUMENTACIÓ I DRET COMPARAT
  3. PLANIFICACIÓ I SISTEMES D’INFORMACIÓ

F) Les funcions de comunicació institucional corresponen a l'OFICINA DE COMUNICACIÓ, segons estableix l'article 620 de la Llei Orgànica. Aquest òrgan tècnic depèn directament del President, que nomena i cessa lliurement el seu director, càrrec que ha de recaure en un professional amb experiència acreditada en comunicació pública.

L'Oficina de Comunicació és present en el propi Consell General del Poder Judicial, així com als òrgans centrals -Tribunal Suprem i Audiència Nacional- i en els disset Tribunals Superiors de Justícia.

 

.